ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6033 | Perinatal Hemşirelik | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrencinin sağlıklı gebelik, doğum ve doğum sonrası dönem için geliştirilen standartları bakım modellerini öğrenmesini sağlamak. Standart bakım modellerinin hemşirelik bakım girişimlerinde kullanılmasının önemini ve gerekliliğini hakkında farkındalık yaratmak ve uygulamaya yansıtma bilincini kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Perinatal bakım modellerinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına için çalışmalar yapabilir ve kullanılan modelin sonuçlarını değerlendirebilir. 2 Standart bakım modellerini hemşirelik uygulamalarında kullanabilir. 3 Sağlıklı gebelik, doğum ve doğum sonu dönemle ilgili perinatal hemşirelik bakım standartlarını bilir. 4 Perinatoloji hemşireliğinin rol ve görevlerini yapar. 5 Dünyada ve ülkemizdeki perinatal hizmetlerin durum değerlendirmesini bilir. |
Dünyada ve ülkemizde Perinatal bakım hizmetleri ve önemi Perinatal bakımda ekibin ve hemşirenin rolü Perinatoloji hemşireliğinde vaka yönetimi ve klinik pathway Prekonsepsiyonel dönemde bakım Normal gebe izlemde bakım standartları ve örnekler Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler Doğum eyleminde bakım standartları ve örnekler Doğum sonu bakım standartları ve örnekler Perinatal evde bakım hizmetleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtılması. | ||
2) | Dünyada ve ülkemizde Perinatal bakım hizmetleri ve önemi | ||
3) | Perinatal bakımda ekibin ve hemşirenin rolü | ||
4) | Perinatoloji hemşireliğinde vaka yönetimi ve klinik pathway | ||
5) | Prekonsepsiyonel dönemde bakım | ||
6) | Normal gebe izlemde bakım standartları ve örnekler | ||
7) | Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler I | ||
8) | Riskli gebelerde bakım standartları ve örnekler II | ||
9) | Doğum eyleminde bakım standartları ve örnekler | ||
10) | Doğum sonu bakım standartları ve örnekler | ||
11) | Perinatal evde bakım hizmetleri | ||
12) | Vaka çalışması | ||
13) | Vaka çalışması | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | Maternal Newborn Nursing care, Towle M.A. Pearson Prentice Hall 2009. Maternity & Women’s Health Care.Lowdermilk DL, Perry SE, Mosby 2004. Perinatal Nursing. Simpson KR, Creehan PA. Lipincott Company. Philadelphia 2008. Postnatal Care evidence and Guidelines for management, Bick D., Macarthur C., Winter H., Churchill Livingstone Elsevier 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 | 32 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |