ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6035 | Proje ve Makale Yazma | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Eleştirel makale okuma, bilimsel makale yazım kuralları, hakemlik, SCI, dijital ortam, Ulusal ve Uluslararası projelerin hazırlanması, Avrupa Çerçeve Programları proje adaptasyonu ve dikkat edilecek noktaların öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Makale ve proje yazımı hakkında bilgiye sahip olma 2 Anadilde yazılı ve sözlü anlatım yapabilme 3 Uluslararası kabul gören yayın hazırlayabilme |
1 Eleştirel Makale Okuma, Bilimsel Makale Yazım Kuralları 2 Hakemlik, SCI, Dijital Ortam, Ulusal Ve Uluslararası Projelerin Hazırlanması, Avrupa Çerçeve Programları Proje Adaptasyonu Ve Dikkat Edilecek Noktaların Öğretilmesi, final sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Proje nedir? | ||
3) | Proje türleri | ||
4) | Proje aşamaları | ||
5) | Makale ve türleri | ||
6) | Eleştirel makale okuma | ||
7) | Eleştirel makale okuma | ||
8) | Makale yazım kuralları | ||
9) | Makale yazım kuralları | ||
10) | Makale yazım kuralları | ||
11) | Makale yazma çalışması | ||
12) | Makale yazma çalışması | ||
13) | Makale yazma çalışması | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Her hafta verielecek. |
Diğer Kaynaklar: | - Barley, S., Academic Writing: A Handbook for İnternational students, Routledge, 3.ed., 2011 - Fancher, R., Ruhbilimin Öncüleri, İstanbul: İdea yayınları, 1990, çev. Aziz Yardımlı - Soles, D., The essentials of academic writing, Wadsworth Cengage Learning, 2.ed., 2009 - Turabian, L. K., A manual for writers of research papers, theses and dissertations, University of Chicago Press Staff, 7.ed, 2007. - Platon (Eflatun), Şölen-Dostluk, İş Bankası Kültür Yayınları, 9. Basım, 2012, çev. Azra Erhat & Sabahattin Eyüboğlu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 6 | 8 | 48 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 8 | 5 | 40 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |