HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6028 | Biyoistatistik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Tıp alanındaki bilimsel araştırmaların planlama, yürütme ve analiz aşamalarında sıklıkla kullanılan biyoistatistik yöntemlerinin bilgisayar paket programları yardımıyla, uygulamalarla öğrenilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Veri tabanı hazırlamayı, veri tabanını kontrol etmeyi ve hataları temizlemeyi 2 Verilerin tanımlayıcı istatistiklerini hesaplayıp yorumlamayı 3 Hipotez testlerini yapıp sonuçlarını yorumlamayı 4 Regresyon analizi ve Lojistik Regresyon analizi yapmayı ve sonuçlarını yorumlamayı 5 Araştırmalarda örnek büyüklüğü hesaplamayı ve güç analizi yapmayı öğreneceklerdir |
Biyoistatistikte temel kavramlar, Spss programı, Veri toplama yöntemleri, Veri tabanı oluşturma, Verileri analiz etme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı. | ||
2) | Biyoistatistikte temel kavramlar. | ||
3) | SPSS programı tanıtımı | ||
4) | Veri tabanı oluşturulması - Veri kontrolü ve temizliği | ||
5) | Hipotez testleri ve kullanım alanları | ||
6) | Ki-kare testleri uygulama ve yorumlaması | ||
7) | T testleri uygulama ve yorumlaması | ||
8) | Mann Whitney U testi uygulama ve yorumlaması Wilcoxon uygulama ve yorumlaması | ||
9) | Korelasyon ve Doğrusal regresyon uygulama ve yorumlaması | ||
10) | Varyans Analizi uygulama ve yorumlaması | ||
11) | Çok değişkenli analizler ve model oluşturma yöntemleri | ||
12) | Çoklu regresyon uygulama ve yorumlaması | ||
13) | Lojistik regresyon modeli uygulama ve yorumlaması | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | Her hafta verilecek |
Diğer Kaynaklar: | Ana kaynak: 1. K. Özdamar. SPSS ile Biyoistatistik. Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2003. 2. Aksakoğlu G. Sağlıkta araştırma teknikleri ve analiz yöntemleri. DEÜ Rektörlük Matbaası, İzmir 2001. Yardımcı kaynaklar: 3. http://www.spss.com.tr/ 4. http://www.pitzer.edu/offices/information_technology/documentation/miscellaneous/spssbasics. pdf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 | 32 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |