ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4071 Duyu Eğitimi Güz 2 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersin Amacı: Duyu gelişimi hakkında bilgi edinmek, konu ile ilgili olarak aile ve ilgili profesyonellere danışma verebilecek yeterliliğe sahip olmak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler.
2.Algı gelişimiyle ilgili yaklaşımları öğrenirler.
3.Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler.
4.7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler.
5.7 Duyunun gelişimini destekleyici müdahele planı geliştirirler.

Dersin İçeriği

Duyum ve algı tanımları, farklılıkları, 7 Duyu, Görme Duyusu, İşitme Duyusu, Dokunma Duyusu, Tad Alma Duyusu, Koklama Duyusu, Propriosepsiyon,Denge duyusu : gelişim süreci, özellikleri, gelişimini destekleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları
2) Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler
3) İşitme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
4) Görme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
5) Dokunma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
6) Koku ve Tad AlmaAlgısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
7) Propriosepsiyon; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
8) Denge Duyusu; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi
9) Ara sınav
10) Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Aile ve ev içinde / aileye öneriler
11) Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Kurumda / profesyonellere öneriler
12) Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme
13) Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme
14) Çocuklarda baskın bir algı var mıdır? / Sınıf Tartışması

Kaynaklar

Ders Notları: Dunstan, P.J. (2009), Child Sense, Bantam Books, USA. Lezak Deutsch, M. ( 1983), Neuropsychological Assessment, Oxford University Press, USA. Madi, B. (2011), Öğrenme Beyinde Nasıl Oluşur, 2. Baskı, Efil Yayınevi, İstanbul. Perkins, M. (1983), Sesnsing the World, Hackett Publishing Company, USA. Rookes, P.; Wilson, J. (2000), Perception, Routladge, Great Britain. San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Schiffman, H.R. (2001), Sensation and Perception, 5th ed., John Wiley & Sons Inc., USA. Silberg, J. (2006), Learning Games Exploring the Senses, Gryphon House Inc., Beltsville.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.