ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4070 Erken Okur-Yazarlık Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersin Amacı: Erken çocukluk dönemi okuryazarlık becerileri ve çocuk edebiyatına ilişkin özelliklerin öğrenilmesi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler erken okuyazarlık ve okuma-yazma arasındaki farkların neler olduğunu öğrenirler
2. Öğrenciler Türkçede kendiliğinden oluşan okuryazarlık becerilerine ilişkin bilgi edinirler
3. Öğrenciler çocukluk dönemindeki okuryazarlık becerilerinde yaşanan gelişimsel değişimleri öğrenirler
4. Öğrenciler, çocukların okuryazarlık becerilerinin nasıl değerlendirilebileceğini öğrenirler.
5. Öğrenciler normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların okuryazarlık becerileri arasındaki farklılıkları öğrenirler.
6. Öğrenciler doğumdan yedi yaşa kadarki süreçte çocukların okuryazarlık becerilerinin nasıl desteklenebileceğini öğrenirler

Dersin İçeriği

Okuryazarlık ve çocuk edebiyatının temel kavramlarının tanımlanması, okuma ve yazmayı yordayıcı beceriler, yaşa uygun kitap seçme ölçütleri, etkileşimli kitap okumanın önemi, doğumdan yedi yaşa kadarki süreçte çocuklarda okuryazarlık gelişimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okuryazarlık ve çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar
2) Dil, düşünce ve öğrenme
3) Konuşma diline ilişkin sistemler
4) Konuşma diline ilişkin sistemler
5) Yazı diline ilişkin sistemler
6) Yazı diline ilişkin sistemler
7) Okuryazarlığın başlangıcı
8) Ara Sınav
9) Üç yaştan beş yaşa kadarki ki süreçte okuryazarlık becerileri
10) Beş yaştan yedi yaşa kadarki ki süreçte okuryazarlık becerileri
11) Okuryazarlık kazanımında ev ortamının etkileri
12) Erken okuryazarlık ve filizlenen okuryazarlığın bileşenleri
13) Yeni teknolojilerin kullanımı
14) Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve okuryazarlığı destekleme

Kaynaklar

Ders Notları: McGee, L., Richgels, D.J. (2007). Literacy?s Begginings. Supporting Young Readers and Writers. Pearson Pub. Soderman, A.K., Farrell, P. (2008) Creating Literacy-Rich Preschools and Kindergartens. Pearson Pub.
Diğer Kaynaklar: Tuıran, F., Akoğlu, G. (2011). Okul öncesi dönemde sesbilgisel farkındalık eğitimi., Eğitim ve Bilim.36(161). 64-75.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı