ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB4070 | Erken Okur-Yazarlık | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersin Amacı: | Erken çocukluk dönemi okuryazarlık becerileri ve çocuk edebiyatına ilişkin özelliklerin öğrenilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler erken okuyazarlık ve okuma-yazma arasındaki farkların neler olduğunu öğrenirler 2. Öğrenciler Türkçede kendiliğinden oluşan okuryazarlık becerilerine ilişkin bilgi edinirler 3. Öğrenciler çocukluk dönemindeki okuryazarlık becerilerinde yaşanan gelişimsel değişimleri öğrenirler 4. Öğrenciler, çocukların okuryazarlık becerilerinin nasıl değerlendirilebileceğini öğrenirler. 5. Öğrenciler normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların okuryazarlık becerileri arasındaki farklılıkları öğrenirler. 6. Öğrenciler doğumdan yedi yaşa kadarki süreçte çocukların okuryazarlık becerilerinin nasıl desteklenebileceğini öğrenirler |
Okuryazarlık ve çocuk edebiyatının temel kavramlarının tanımlanması, okuma ve yazmayı yordayıcı beceriler, yaşa uygun kitap seçme ölçütleri, etkileşimli kitap okumanın önemi, doğumdan yedi yaşa kadarki süreçte çocuklarda okuryazarlık gelişimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Okuryazarlık ve çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar | ||
2) | Dil, düşünce ve öğrenme | ||
3) | Konuşma diline ilişkin sistemler | ||
4) | Konuşma diline ilişkin sistemler | ||
5) | Yazı diline ilişkin sistemler | ||
6) | Yazı diline ilişkin sistemler | ||
7) | Okuryazarlığın başlangıcı | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Üç yaştan beş yaşa kadarki ki süreçte okuryazarlık becerileri | ||
10) | Beş yaştan yedi yaşa kadarki ki süreçte okuryazarlık becerileri | ||
11) | Okuryazarlık kazanımında ev ortamının etkileri | ||
12) | Erken okuryazarlık ve filizlenen okuryazarlığın bileşenleri | ||
13) | Yeni teknolojilerin kullanımı | ||
14) | Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve okuryazarlığı destekleme |
Ders Notları: | McGee, L., Richgels, D.J. (2007). Literacy?s Begginings. Supporting Young Readers and Writers. Pearson Pub. Soderman, A.K., Farrell, P. (2008) Creating Literacy-Rich Preschools and Kindergartens. Pearson Pub. |
Diğer Kaynaklar: | Tuıran, F., Akoğlu, G. (2011). Okul öncesi dönemde sesbilgisel farkındalık eğitimi., Eğitim ve Bilim.36(161). 64-75. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |