ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB4068 | Çocuk ve Spor | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersin Amacı: | Çocukların yaş gruplarına göre motor gelişim açısından beceri düzeylerinin belirlenmesi, çocuklar için egzersiz programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi çalışmalarının yapılması konusunda öğrencilerin bilgi edinmelerini sağlamaktadır. Ayrıca dersi alan öğrencilerin, sportif aktivite ortamlarının düzenlenmesi ve etkinlik sırasında uygun dilin kullanılması konularını örnek uygulamalarla tartışmaları sağlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Farklı bakış açılarına göre spor eğitimi hakkında bilgi vermek 2.Program geliştirmede temel kavramları kazandırmak 3.Spor eğitiminde program geliştirmek 4.Sporda farklı öğretim yaklaşımları hakkında bilgi kazandırmak 5.Spor eğitiminde sözel ve görsel ipuçlarının öğretmek. |
Çocukların motor gelişimlerini destekleyici ve diğer gelişim alanlarındaki potansiyellerini mümkün olan en üst düzeyde kullanmalarını sağlayan gelişim temelli spor uygulamalarının özellikleri ve bu uygulamaların gelişim üzerindeki etkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Farklı yaklaşımlara göre spor eğitimi | ||
2) | Yeni teknolojilerin kullanımı | ||
3) | Spor eğitiminde program geliştirme | ||
4) | Program geliştirmede temel kavramlar | ||
5) | Spor eğitiminde ipucu kullanımı | ||
6) | Spor uygulama örnekleri | ||
7) | Spor uygulama örnekleri | ||
8) | Spor uygulama örnekleri | ||
9) | Ara sınav | ||
10) | Spor eğitiminde değerlendirme | ||
11) | Spor eğitiminde değerlendirme | ||
12) | Proje uygulama | ||
13) | Spor ve materyal seçimi | ||
14) | Spor ve güvenlik |
Ders Notları: | İnan, M. (2004). Çocuğum Nasıl Spor Yapmalı? Morpa Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Demirhan, G. (2006) spor eğitiminin temelleri. Bağırgan Yayımevi, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 10 | 120 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |