ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4068 Çocuk ve Spor Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersin Amacı: Çocukların yaş gruplarına göre motor gelişim açısından beceri düzeylerinin belirlenmesi, çocuklar için egzersiz programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi çalışmalarının yapılması konusunda öğrencilerin bilgi edinmelerini sağlamaktadır. Ayrıca dersi alan öğrencilerin, sportif aktivite ortamlarının düzenlenmesi ve etkinlik sırasında uygun dilin kullanılması konularını örnek uygulamalarla tartışmaları sağlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Farklı bakış açılarına göre spor eğitimi hakkında bilgi vermek
2.Program geliştirmede temel kavramları kazandırmak
3.Spor eğitiminde program geliştirmek
4.Sporda farklı öğretim yaklaşımları hakkında bilgi kazandırmak
5.Spor eğitiminde sözel ve görsel ipuçlarının öğretmek.

Dersin İçeriği

Çocukların motor gelişimlerini destekleyici ve diğer gelişim alanlarındaki potansiyellerini mümkün olan en üst düzeyde kullanmalarını sağlayan gelişim temelli spor uygulamalarının özellikleri ve bu uygulamaların gelişim üzerindeki etkileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Farklı yaklaşımlara göre spor eğitimi
2) Yeni teknolojilerin kullanımı
3) Spor eğitiminde program geliştirme
4) Program geliştirmede temel kavramlar
5) Spor eğitiminde ipucu kullanımı
6) Spor uygulama örnekleri
7) Spor uygulama örnekleri
8) Spor uygulama örnekleri
9) Ara sınav
10) Spor eğitiminde değerlendirme
11) Spor eğitiminde değerlendirme
12) Proje uygulama
13) Spor ve materyal seçimi
14) Spor ve güvenlik

Kaynaklar

Ders Notları: İnan, M. (2004). Çocuğum Nasıl Spor Yapmalı? Morpa Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Demirhan, G. (2006) spor eğitiminin temelleri. Bağırgan Yayımevi, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 1 % 10
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 12 10 120
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı