ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4070 | Okul Sağlığı Hemşireliği | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Okul sağlığı kavramını tanımlama, okul sağlığı hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme, okul çağı çocuklarında sağlık sorunlarını belirleme ve okul hemşiresi olarak sorunlara çözüm getirme, okul sağlığı ile ilgili mevzuatı bilme ve yorumlama, okul çağı çocuklarının sağlığını geliştirme, yükseltme, sürdürmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Okul hemşiresinin rollerini tanımlayabilir. 2 Okul çağı çocuklarının sağlığını tehdit edebilecek risk faktörlerini saptayarak gerekli önlemleri almak için okul idaresi ile koordineli çalışabilir. 3 Okul çağı çocuklarının sağlık sorunlarına yönelik hemşirelik girişimleri uygulayabilir. 4 Okul çağı çocuğunun sağlığını geliştirmek, yükseltmek ve sürdürmek için gerekli hemşirelik uygulamalarını planlayabilir. 5 Okul çağı çocuklarındaki acil sağlık sorunlarına yönelik uygun tedavi, bakım ve sevk işlemlerini uygulayabilir. 6 Okul sağlığı ile ilgili mevzuatı, yasal ve etik ilkeleri uygulayabilir. 7 Okul sağlığı ekibi ile iletişim ve organizasyonu sağlayabilir. 8 Okul çağı çocuğunun madde kullanımına ve okulda şiddetin önlenmesine yönelik gerekli hemşirelik girişimlerini uygulayabilir. 9 Okul sağlığı kayıtlarını tutabilir. 10 Okul personeline yönelik sağlık eğitimi düzenleyebilir. |
Okul sağlığı kavramı ve okul sağlığı hizmetleri yaklaşımı, okul sağlığı çalışma alanları, birinci basamakta okul sağlığı hizmetleri ve karşılaşılan sorunlar, okul sağlığı hemşireliği kavramı ve uygulamaları, ülkemizde okul sağlığı mevzuatı, okul sağlığı hizmetlerinde örgütlenme, mevzuatta karşılaşılan sorunlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Okul Sağlığı Kavramı ve Okul Sağlığının Önemi -Birinci Basamakta Okul Sağlığı Hizmetleri | ||
2) | Okul Sağlığı Hemşireliği Kavramı -Okul Hemşiresinin Rolleri -Uygulama | ||
3) | Okul Çağı Çocuklarında Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Uygulamaları I -Uygulama | ||
4) | Okul Çağı Çocuklarında Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Uygulamaları II -Uygulama | ||
5) | Okul Çocuğu Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler I -Okula Kabul Muayenesi -Periyodik Fizik Muayeneler -Taramalar -Beslenmenin Değerlendirilmesi -Uygulama | ||
6) | Okul Çocuğu Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler II -Kazalar ve İlk Yardım -Ruh Sağlığı Çalışmaları -Beden Eğitimi Çalışmaları -Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş -Uygulama | ||
7) | Okulda Çevre Sağlığı Hizmetleri -Uygulama | ||
8) | Okul Çocuğunun ve Okul Personelinin Sağlık Eğitimi -Uygulama | ||
9) | Okul Çağı Çocuklarında Acil Sağlık Durumları ve Hemşirelik Uygulamaları -Uygulama | ||
10) | Ara Sınav | ||
11) | Dünyada ve Türkiye’de Okul Sağlığı -Uygulama | ||
12) | Okul Sağlığı Mevzuatı -Okul Sağlığı Hizmetlerinde Örgütlenme -Uygulama | ||
13) | Okul Sağlığı Ekibi -Okul Çağı Çocuğunun Madde Kullanması ve Hemşirelik Girişimleri -Okulda Şiddetin Önlenmesi ve Hemşirelik Girişimleri -Uygulama | ||
14) | Okul Sağlığı Kayıtları -Okul Sağlığı İle İlgili Yasal ve Etik Şartlar -Uygulama |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
Diğer Kaynaklar: | 1• Erci B., Avcı Aİ., Hacıalioğlu N., Kılıç D.,Tanrıverdi G. Halk Sağlığı Hemşireliği.Göktuğ Yayıncılık,2009 • 2 Allender JA., Rector C., Warner K. Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public's Health. Lippincott Williams & Wilkins,2009 • 3 Schwab CN., Gelfman HBM. Legal Issues in School Health Services: A Resource for School Administrators, School Attorneys, School Nurses. Autors Choice Press, 2005 • 4 Bertan M., Güler Ç. Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Nobel Kitapevi, Ankara, 1997 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |