|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okul Sağlığı Kavramı ve Okul Sağlığının Önemi -Birinci Basamakta Okul Sağlığı Hizmetleri |
|
2) |
Okul Sağlığı Hemşireliği Kavramı -Okul Hemşiresinin Rolleri -Uygulama |
|
3) |
Okul Çağı Çocuklarında Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Uygulamaları I -Uygulama |
|
4) |
Okul Çağı Çocuklarında Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Uygulamaları II -Uygulama |
|
5) |
Okul Çocuğu Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler I -Okula Kabul Muayenesi -Periyodik Fizik Muayeneler -Taramalar -Beslenmenin Değerlendirilmesi -Uygulama |
|
6) |
Okul Çocuğu Sağlığı İçin Yapılması Gerekenler II -Kazalar ve İlk Yardım -Ruh Sağlığı Çalışmaları -Beden Eğitimi Çalışmaları -Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş -Uygulama |
|
7) |
Okulda Çevre Sağlığı Hizmetleri -Uygulama |
|
8) |
Okul Çocuğunun ve Okul Personelinin Sağlık Eğitimi -Uygulama |
|
9) |
Okul Çağı Çocuklarında Acil Sağlık Durumları ve Hemşirelik Uygulamaları -Uygulama |
|
10) |
Ara Sınav |
|
11) |
Dünyada ve Türkiye’de Okul Sağlığı -Uygulama |
|
12) |
Okul Sağlığı Mevzuatı -Okul Sağlığı Hizmetlerinde Örgütlenme -Uygulama |
|
13) |
Okul Sağlığı Ekibi -Okul Çağı Çocuğunun Madde Kullanması ve Hemşirelik Girişimleri -Okulda Şiddetin Önlenmesi ve Hemşirelik Girişimleri -Uygulama |
|
14) |
Okul Sağlığı Kayıtları -Okul Sağlığı İle İlgili Yasal ve Etik Şartlar -Uygulama |
|
Ders Notları: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir |
Diğer Kaynaklar: |
1• Erci B., Avcı Aİ., Hacıalioğlu N., Kılıç D.,Tanrıverdi G. Halk Sağlığı Hemşireliği.Göktuğ Yayıncılık,2009 •
2 Allender JA., Rector C., Warner K. Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public's Health. Lippincott Williams & Wilkins,2009 •
3 Schwab CN., Gelfman HBM. Legal Issues in School Health Services: A Resource for School Administrators, School Attorneys, School Nurses. Autors Choice Press, 2005 •
4 Bertan M., Güler Ç. Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Nobel Kitapevi, Ankara, 1997 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|