ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4069 | Yenidoğan Hemşireliği | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Eğitim süresince aldığı temel bilgi ve ilkeleri, yenidoğan sağlığı ve hastalığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleşerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta yenidoğan ve ailesine uygulayabilme becerisine sahip hemşireler yetiştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Türkiye’de koruyucu sağlık hizmetlerini ve yenidoğan sağlığına yönelik koruyucu sağlık hizmetlerindeki rolünü bilir 2 Yenidoğan hemşireliği alanında mesleki rolleri, etik ve yasal sorumluluklarını bilir ve yerine getirir 3 Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonunu bilir, gerektiğinde yenidoğanın transportunu sağlayabilir 4 Yenidoğanın büyüme-gelişme ile ilgili kuram ve kavramları değerlendirmede kullanır. Yenidoğanın büyüme-gelişme sürecini değerlendirir. 5 Ailelere öz bakımı öğretir, yenidoğan aile ilişkisinde bütüncül yaklaşımı benimser ve hemşirelik sürecini kullanır. Primer bakımı ve aile merkezli bakımı bilir, uygular. 6 Normal ve yüksek riskli yenidoğan ile konjenital defektli yenidoğanı tanımlar ve hemşirelik bakımını gerçekleştirir. 7 Hasta ve aile eğitiminin içeriğini kavrar, aileye evde bakımı öğretir ve sağlık sorunlarının çözümü için verdiği kararları uygulama konusunda aileyi destekler |
Normal yenidoğanın özellikleri, yüksek riskli yenidoğanları oluşturan prematüre, postmatüre, gebelik yaşı büyük-küçük yenidoğan, yüksek riskli yenidoğanın sistemik-genetik-metabolik hastalıkları ve bakımı ile ebeveynlere yönelik danışmanlık |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dünyada ve ülkemizde yenidoğan hemşireliği | ||
2) | Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonu ve yenidoğanın transportu | ||
3) | Yenidoğan hemşireliğinde etik | ||
4) | Normal ve Yüksek Riskli Yenidoğan, ilk günden sonraki bakım, taburculuğa hazırlanması | ||
5) | Konjenital Defektli Yenidoğan, Genetik Sorunu Olan Yenidoğan | ||
6) | Yenidoğanın uterus dışında yaşama adaptasyonu, değerlendirilmesi, Yenidoğan resusitasyonu | ||
7) | Yenidoğanın bakımı (ısı kontrolü, sıvı-elektrolit dengesi, beslenmesi, hastane infeksiyonlarının kontrolü) | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Yenidoğanda ilaç tedavisinin ilkeleri/yenidoğanın taramaları | ||
10) | Yenidoğanın solunum sistemi hastalıkları /Yenidoğanın kalp hastalıkları | ||
11) | Yenidoğanın nörolojik hastalıkları | ||
12) | Yenidoğanın metabolik sorunları / Yenidoğanın GİS hastalıkları | ||
13) | Yenidoğanın üriner sistem hastalıkları /Yenidoğanın deri hastalıkları | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
Diğer Kaynaklar: | DERS KİTABI: Dağoğlu T, Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul,2008 H. Çavuşoğlu. Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2008 S.Savaşer, S.Yıldız. Hemşireler İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi,2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |