MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3077 | Hemşirelikte Eleştirel Düşünme | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Öğrencinin birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken eleştirel düşünme ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Düşünme ve eleştirel düşünme kavramlarını tanımlar. Eleştirel düşünme sürecinin içerdiği becerileri ifade eder. Eleştirel düşünce ile olağan düşünce arasındaki farkı yorumlar. Eleştirel düşünmenin yararlarını ifade eder. Eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtır. Çelişkili konular üzerinde fikir tartışmalarını gerçekleştir. Doğru soruları sorar. Eleştirel okuma tekniğini uygular. Problem çözme sürecini kavrar ve uygular. Problemlerin farklı çözüm yollarını tartışır. De Bono 6 şapka tekniğini kullanır. |
Önceliklerin belirlenmesi ve karar verme aktiviteleri, düşünme, eleştirel düşünme, profesyonel hemşirelik uygulamalarında bilişsel yapılandırıcı eleştirel düşünme aktiviteleri, eleştirel düşünme modeli uygulama, doğru soruları sorabilme, eleştirel düşünme vaka analizleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Düşünme ve öğeleri Eleştirel düşünme ile ilgili temel kavramlar, Eleştirel düşünme ve öğeleri | ||
3) | Hemşirelikte eleştirel düşünme | ||
4) | Doğru soru sorma teknikleri | ||
5) | Eleştirel okuma-roman, hikaye (edebi eser) Eleştirel okuma-makale (araştırma raporu) | ||
6) | Makale kritiği (öğrenci sunuları) | ||
7) | Makale kritiği (öğrenci sunuları) | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Problem ve hemşirelikte problem çözme | ||
10) | Eleştirel düşünmenin mesleki yaşamdaki yeri ve önemi, Hemşirelik süreci | ||
11) | Altı şapkalı düşünme tekniğiyle problem çözme | ||
12) | Eleştirel düşünme uygulamaları-vaka çalışması | ||
13) | Eleştirel düşünme uygulamaları-vaka çalışması | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Browne MN, Keeley SM (2012). Asking the Right Questions A Guide to Critical Thinking, 10th Edition, Pearson, Boston. 2. Castillo SLM (2010). Strategies, Techniques, Approaches to Thinking : Critical Thinking Cases in Nursing, 4th Edition, Canada. 3. Craven RF, Himle CJ (2009). Fundamentals of Nursing. Human Health and Function, 6th Edition, Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 4. Cohen S (2007). Critical Thinking in the Perioperative Department. HCPro Inc., USA. 5. Cücelloğlu D (1993). İyi Düşün Doğru Karar Ver, 37. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. 6. Cücelloğlu D (1998). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. 7. De BONO, E (2009). Altı Şapkalı Düşünme Tekniği. Çev: E. Tuzcular, 8. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. 8. De BONO, E (2008). Kendine Düşünmeyi Öğret, 2. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. 9. De BONO, E (2008). Güzel Akıl Nasıl Edinilir? 2. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. 10. Harding MM, Snyder JS, Preusser BA (2012). Winningham's Critical Thinking Cases in Nursing: Medical-Surgical, Pediatric, Maternity, and Psychiatric. Elsevier Mosby, St Louis. 11. LeMone P, Burke K, Bauldoff G (2011). Medical Surgical Nursing Critical Thinking in Patient Care, 5th Edition, Perason, Boston. 12. Lunney M (2009). Critical Thinking to Achieve Positive Health Outcomes: Nursing Case Studies and Analyses. NANDA International, Wıley-Blackwell, Singapore. 13. Yıldırım BÖ (2010). Hemşirelikte Eleştirel Düşünme (Ed. Özsoy AS) Aydın Tuna Matbaacılık, İzmir. 14. Şahinel S. (2002). Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara. 15. Nosich GM (2000). Eleştirel Düşünme Rehberi (Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası), Çev:B Aybek, Anı Yayınları. 16. Kurnaz A (2011). Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri, Eğitim Kitabevi. 17. Elder L, Paul R (2013). Kritik Düşünce (Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek İçin Araçlar), Çev: E Aslan, G Sarı, Nobel Yayın Dağıtım. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |