ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3074 | Aile Sağlığı Hemşireliği | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri aile sağlığı bakımında çeşitli hastalıkları önleme konusunda temel bilginin farkında olmalarının sağlanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Aile sağlığının önemini, kapsamını, temel kavram ve yöntemlerini tanımlar. 2 Birey, aile ve gruplarla iyi iletişim kurar ve sürdürür. 3 Bireylere, ailelere ve topluma sağlığı geliştirici, koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici hemşirelik bakımını sağlar. 4 Kültürlerin, folklorik geleneksel alışkanlıkların, insan ve aile sağlığı üzerindeki olumlu/olumsuz etkilerini tanımlar. 5 Ailede önemli sağlık problemlerini tanımlar. 6 Sistematik hemşirelik süreci yaklaşımını ailenin sağlık sorunlarının çözümünde kullanır. 7 Ailede risk değerlendirmesiniyapar ve risk gruplarına yönelik önlemleri uygular. 8 Uygulamalarında ailesel yapı ve değerleri dikkate alarak, olumlu sağlık davranışları yerleştirme ve geliştirmede sağlık eğitimi yapar. 9 Aile sağlığını geliştirmeye yönelik bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 10 Engeli olan bireylerde kullanılan yenilikçi ürün tasarımı hakkında araştırma yapar ve önerilerde bulunur. |
Aile Sağlığı Bakımının Tanımı, Aile Sağlığı Bakımında Bakım Yönetimi ve Hemşirelik Yaklaşımları, Değerlendirme ve Aile Eğitimi, Ailede Ev Bakımı, Aile Sağlık Bakımında İletişim ve İletişim Problemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Aile sağlığı hemşireliği | ||
2) | Aile sağlığı hemşireliği süreci | ||
3) | Ailede değerler | ||
4) | Ailede güçler yapısı | ||
5) | Ailedeki roller | ||
6) | Yeni kurulan ailenin bakımı | ||
7) | Maternal dönemdeki ailenin bakımı | ||
8) | 0-6 yaş arasında çocuğu olan ailenin bakımı | ||
9) | Adölesan ve okul çağı çocuğu olan ailenin bakımı (Ara sınav) | ||
10) | Yaşlısı olan ailenin bakımı | ||
11) | Engelli bireyi olan ailenin bakımı ve bakımı kolaylaştıran yenilikçi ürün tasarımı | ||
12) | Kronik hastalıklı ailenin bakımı | ||
13) | Yoksul ve düşük gelirli aileler | ||
14) | Ailede cinsel sağlık ve üreme sağlığı |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bertan M.,Güler Ç., HalkSağlığı. Güneş Kitabevi.1995, Ankara. 2. Erci B., İlknur A.A., Hacıalioğlu N., Kılıç D. , TanrıverdiG. Halk Sağlığı Hemşireliği. GöktuğYayıncılık. 2009, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |