HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3074 | Aile Sağlığı Hemşireliği | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri aile sağlığı bakımında çeşitli hastalıkları önleme konusunda temel bilginin farkında olmalarının sağlanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Aile sağlığının önemini, kapsamını, temel kavram ve yöntemlerini tanımlar. 2 Birey, aile ve gruplarla iyi iletişim kurar ve sürdürür. 3 Bireylere, ailelere ve topluma sağlığı geliştirici, koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici hemşirelik bakımını sağlar. 4 Kültürlerin, folklorik geleneksel alışkanlıkların, insan ve aile sağlığı üzerindeki olumlu/olumsuz etkilerini tanımlar. 5 Ailede önemli sağlık problemlerini tanımlar. 6 Sistematik hemşirelik süreci yaklaşımını ailenin sağlık sorunlarının çözümünde kullanır. 7 Ailede risk değerlendirmesiniyapar ve risk gruplarına yönelik önlemleri uygular. 8 Uygulamalarında ailesel yapı ve değerleri dikkate alarak, olumlu sağlık davranışları yerleştirme ve geliştirmede sağlık eğitimi yapar. 9 Aile sağlığını geliştirmeye yönelik bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 10 Engeli olan bireylerde kullanılan yenilikçi ürün tasarımı hakkında araştırma yapar ve önerilerde bulunur. |
Aile Sağlığı Bakımının Tanımı, Aile Sağlığı Bakımında Bakım Yönetimi ve Hemşirelik Yaklaşımları, Değerlendirme ve Aile Eğitimi, Ailede Ev Bakımı, Aile Sağlık Bakımında İletişim ve İletişim Problemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Aile sağlığı hemşireliği | ||
2) | Aile sağlığı hemşireliği süreci | ||
3) | Ailede değerler | ||
4) | Ailede güçler yapısı | ||
5) | Ailedeki roller | ||
6) | Yeni kurulan ailenin bakımı | ||
7) | Maternal dönemdeki ailenin bakımı | ||
8) | 0-6 yaş arasında çocuğu olan ailenin bakımı | ||
9) | Adölesan ve okul çağı çocuğu olan ailenin bakımı (Ara sınav) | ||
10) | Yaşlısı olan ailenin bakımı | ||
11) | Engelli bireyi olan ailenin bakımı ve bakımı kolaylaştıran yenilikçi ürün tasarımı | ||
12) | Kronik hastalıklı ailenin bakımı | ||
13) | Yoksul ve düşük gelirli aileler | ||
14) | Ailede cinsel sağlık ve üreme sağlığı |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bertan M.,Güler Ç., HalkSağlığı. Güneş Kitabevi.1995, Ankara. 2. Erci B., İlknur A.A., Hacıalioğlu N., Kılıç D. , TanrıverdiG. Halk Sağlığı Hemşireliği. GöktuğYayıncılık. 2009, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |