ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3073 Kültürlerarası Hemşirelik Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencinin kültürlerarası hemşirelik modellerini kavrayabilmesini ve globalleşen sağlık bakım sistemi içinde farklı kültürel gruplara uygun hemşirelik bakımı vermesini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Farklı kültürel gruplara kapsamlı ve sistematik hemşirelik bakımı sağlar.
2 Farklı kültürel grupların sağlık ve hastalığa ilişkin inanç ve tutumlarına örnek verir.
3 Kültürün sağlık ve hastalık üzerindeki etkisini analiz eder.
4 Kültürün iletişim süreci üzerindeki etkisini açıklar .
5 Kültürlerarası hemşirelik modellerini açıklar.

Dersin İçeriği

Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş
Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
Kültür ve İletişim
Kültür ve Stres
3. Dünya Ülkelerinde Hemşirelik

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş
2) Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş-Devam
3) Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş-devam
4) Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
5) Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
6) Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
7) Kültür ve İletişim
8) Ara sınav
9) Kültür ve İletişim-Devam
10) Kültür ve İletişim-Devam
11) Kültür ve Stres
12) Kültür ve Stres
13) 3. Dünya Ülkelerinde Hemşirelik
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Andrews MM, Boyle JS. (2007). Transcultural Concepts in Nursing Care. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia. Journal of Transcultural Nursing, http://intl-tcn.sagepub.com Leininger M, McFarland MR. (2002). Transcultural Nursing. 3rd ed, McGraw-Hill Professional, New York.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 20 40
Proje 0 0 0
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı