ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3070 Epidemiyoloji Güz
Bahar
2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ
Dersin Amacı: Öğrencilerin öğrenim ve mesleki faaliyetleri esnasında; ihtiyaç duyacakları temel epidemiyolojik bilgileri öğreterek, sağlık faaliyetinin planlanması için gerekli olan hastalıkların toplumdaki dağılışı, yayılışı ve buna etki eden faktörleri belirlemek, hastalıkların kişi yer ve zaman ilgili özelliklerini öğretmek ve bu faktörler açısından inceleme becerilerini kazandırmak, hastalık kavramını farklı matematiksel ölçütlerden yararlanarak ölçülebilir bir değer haline getirermek, toplumu tehdit eden sağlık sorunlarına gerçekçi ve bilimsel bir şekilde belirlemek,toplumsal koruyucu sağlık önlemlerini geliştirme ve uygulama becerilerini edindirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Epidemiyoloji ile ilgili kavramları tanımlayabilir.
2. Epidemiyolojinin olgularını tanımlayabilir.
3. Epidemiyolojinin kullanım alanlarını açıklayabilir.
4. Epidemiyolojinin stratejilerini açıklayabilir.
5. Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini açıklayabilir.
6. Toplumu tehdit eden, en çok hastalığa ve ölüme neden olan sağlık sorunlarının yaygınlığını belirlemede epidemiyolojik prensipleri kullanabilir.
7. Hastalıkların kişi, yer, zaman özelliklerini tanımlayabilir.
8. Hastalıkların kişi, yer, zaman özelliklerini ve hastalıkları değerlendirebilir.
9. Hastalıkların dağılımında insidans ve prevelansı hesaplayabilir.
10. Epidemiyojide araştırma yöntemlerini bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde etkin şekilde kullanabilir.
11. Sağlık olaylarının bilimsel değerlendirme ve ölçülmesinde epidemiyolojik hız ve oranları hesaplayabilir.
12. Hastalıklardan korunmada primer, sekonder ve tersiyer koruyucu tedbirleri tanımlayabilir.
13. Hastalıkların nedensellik ilişkilerini tanımlayabilir.
14. Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini sayabilir.
15. Toplumu bulaşıcı hastalıklardan korumak için filyasyon, karantina, hijyen vb. önlemleri uygulayabilir.
16. Kronik hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini tanımlayabilir.
17. Epidemiyolojik araştırmaları planlayabilir.
18. Planlamış olduğu epidemiyolojik çalışmaları toplum sağlığını korumada etkin şekilde kullanılabilir.

Dersin İçeriği

Epidemiyolojinin genel ilkeleri, bu ilkeler ışığında ülkemiz için önemli sağlık sorunları ve bunlarla savaşta hemşirenin işlevleri, epidemiyolojik araştırma yöntemleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Epidemiyolojinin tanımı , tarihsel gelişimi ve kullanım alanları
2) Epidemiyolojinin stratejileri, epidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri
3) Tanımlayıcı epidemiyoloji
4) Analitik Epidemiyoloji/Vaka-kontrol araştırmalar
5) Analitik Araştırmalar/ Kesitsel araştırmalar
6) Saha taramaları
7) Analitik Araştırmalar/Kohort araştırmaları
8) Ara sınav
9) Deneysel araştırmalar
10) Metadolojik araştırmalar
11) Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi
12) Salgınların epidemiyolojik incelenmesi
13) Epidemiyolojik veri kaynakları
14) Evren ve örnekleme yöntemleri

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Epidemiyoloji, Kjelstrom; O.J., Nobel Tıp Kitabevi 2. Epidemiyoloji ve Halk Sağlığı, Prof.Dr. ETİZ;S., AÖF Yayını 3. Epidemiyoloji,Prof. Dr. Sabahat Tezcan,Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 20 40
Proje 0 0 0
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.