FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3070 | Epidemiyoloji | Bahar | 2 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin öğrenim ve mesleki faaliyetleri esnasında; ihtiyaç duyacakları temel epidemiyolojik bilgileri öğreterek, sağlık faaliyetinin planlanması için gerekli olan hastalıkların toplumdaki dağılışı, yayılışı ve buna etki eden faktörleri belirlemek, hastalıkların kişi yer ve zaman ilgili özelliklerini öğretmek ve bu faktörler açısından inceleme becerilerini kazandırmak, hastalık kavramını farklı matematiksel ölçütlerden yararlanarak ölçülebilir bir değer haline getirermek, toplumu tehdit eden sağlık sorunlarına gerçekçi ve bilimsel bir şekilde belirlemek,toplumsal koruyucu sağlık önlemlerini geliştirme ve uygulama becerilerini edindirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Epidemiyoloji ile ilgili kavramları tanımlayabilir. 2. Epidemiyolojinin olgularını tanımlayabilir. 3. Epidemiyolojinin kullanım alanlarını açıklayabilir. 4. Epidemiyolojinin stratejilerini açıklayabilir. 5. Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini açıklayabilir. 6. Toplumu tehdit eden, en çok hastalığa ve ölüme neden olan sağlık sorunlarının yaygınlığını belirlemede epidemiyolojik prensipleri kullanabilir. 7. Hastalıkların kişi, yer, zaman özelliklerini tanımlayabilir. 8. Hastalıkların kişi, yer, zaman özelliklerini ve hastalıkları değerlendirebilir. 9. Hastalıkların dağılımında insidans ve prevelansı hesaplayabilir. 10. Epidemiyojide araştırma yöntemlerini bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde etkin şekilde kullanabilir. 11. Sağlık olaylarının bilimsel değerlendirme ve ölçülmesinde epidemiyolojik hız ve oranları hesaplayabilir. 12. Hastalıklardan korunmada primer, sekonder ve tersiyer koruyucu tedbirleri tanımlayabilir. 13. Hastalıkların nedensellik ilişkilerini tanımlayabilir. 14. Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini sayabilir. 15. Toplumu bulaşıcı hastalıklardan korumak için filyasyon, karantina, hijyen vb. önlemleri uygulayabilir. 16. Kronik hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini tanımlayabilir. 17. Epidemiyolojik araştırmaları planlayabilir. 18. Planlamış olduğu epidemiyolojik çalışmaları toplum sağlığını korumada etkin şekilde kullanılabilir. |
Epidemiyolojinin genel ilkeleri, bu ilkeler ışığında ülkemiz için önemli sağlık sorunları ve bunlarla savaşta hemşirenin işlevleri, epidemiyolojik araştırma yöntemleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Epidemiyolojinin tanımı , tarihsel gelişimi ve kullanım alanları | ||
2) | Epidemiyolojinin stratejileri, epidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri | ||
3) | Tanımlayıcı epidemiyoloji | ||
4) | Analitik Epidemiyoloji/Vaka-kontrol araştırmalar | ||
5) | Analitik Araştırmalar/ Kesitsel araştırmalar | ||
6) | Saha taramaları | ||
7) | Analitik Araştırmalar/Kohort araştırmaları | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Deneysel araştırmalar | ||
10) | Metadolojik araştırmalar | ||
11) | Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi | ||
12) | Salgınların epidemiyolojik incelenmesi | ||
13) | Epidemiyolojik veri kaynakları | ||
14) | Evren ve örnekleme yöntemleri |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Epidemiyoloji, Kjelstrom; O.J., Nobel Tıp Kitabevi 2. Epidemiyoloji ve Halk Sağlığı, Prof.Dr. ETİZ;S., AÖF Yayını 3. Epidemiyoloji,Prof. Dr. Sabahat Tezcan,Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |