MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3068 | Cinsel Sağlık | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler cinsel sağlık alanında uygun bilgi, tutum ve değerleri kazanırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Cinsel sağlık bilgileri eğitiminin, kapsamını tanımlar. Cinsel sağlıkla ilgili değerlerin oluşma süreçlerini tanımlar. Cinselliğin toplumsal yapılar tarafından değerlendirilme biçimlerini tanımlar. Ergenlerin bedensel ve ruhsal gelişim özelliklerini tanımlar. Cinsel kimlik gelişiminin aşamalarını açıklar. Ergenlerde karar verme sürecini ve bu sürecin nasıl geliştiğini tanımlar. Üreme sağlığı konusundaki temel bilgileri bilir ve aktarır. Tüm bu bilgileri rehberlik ve psikolojik danışma mesleğini yaparken kullanabilir. |
Sağlık, Cinsellik ve Eğitim, Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi, Toplumlarda Cinselliğe Bakış, Değer Oluşturma, Cinsel Kimlik Gelişimi ve Cinsel Roller, Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgiler ve İnanışlar, Eğitim Kademelerine göre Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi Programının Yürütülmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtımı Ön-test | ||
2) | Cinsel sağlık bilgileri eğitimine genel bir bakış | ||
3) | Toplumlarda Cinselliğe Bakış. | ||
4) | Değer Oluşturma. | ||
5) | Kimlik Gelişimi. | ||
6) | Ergenlik Dönemindeki Bedensel Değişiklikler. | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Ergenlik Dönemindeki Ruhsal Değişiklikler. | ||
9) | Üreme sağlığı | ||
10) | Karar Verme Süreci | ||
11) | Sağlığa Zararlı Alışkanlıklar | ||
12) | Başvuru Merkezleri | ||
13) | Son Test ve Değerlendirilmesi | ||
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Cinsel Sağlık Eğitimi: Öğretmen ve Öğretmen Adayları için. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, Ceren yayın Dağıtım. İstanbul. 2003. Kulaksızoğlu, A. (1998) Ergenlik Psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul. Onur, B. (1994) Ergenlik Psikolojisi. İmge Yayınları, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |