MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3068 Cinsel Sağlık Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler cinsel sağlık alanında uygun bilgi, tutum ve değerleri kazanırlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Cinsel sağlık bilgileri eğitiminin, kapsamını tanımlar.
Cinsel sağlıkla ilgili değerlerin oluşma süreçlerini tanımlar.
Cinselliğin toplumsal yapılar tarafından değerlendirilme biçimlerini tanımlar.
Ergenlerin bedensel ve ruhsal gelişim özelliklerini tanımlar.
Cinsel kimlik gelişiminin aşamalarını açıklar.
Ergenlerde karar verme sürecini ve bu sürecin nasıl geliştiğini tanımlar.
Üreme sağlığı konusundaki temel bilgileri bilir ve aktarır.
Tüm bu bilgileri rehberlik ve psikolojik danışma mesleğini yaparken kullanabilir.

Dersin İçeriği

Sağlık, Cinsellik ve Eğitim,
Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi,
Toplumlarda Cinselliğe Bakış,
Değer Oluşturma,
Cinsel Kimlik Gelişimi ve Cinsel Roller,
Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgiler ve İnanışlar,
Eğitim Kademelerine göre Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi Programının Yürütülmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı Ön-test
2) Cinsel sağlık bilgileri eğitimine genel bir bakış
3) Toplumlarda Cinselliğe Bakış.
4) Değer Oluşturma.
5) Kimlik Gelişimi.
6) Ergenlik Dönemindeki Bedensel Değişiklikler.
7) Ara sınav
8) Ergenlik Dönemindeki Ruhsal Değişiklikler.
9) Üreme sağlığı
10) Karar Verme Süreci
11) Sağlığa Zararlı Alışkanlıklar
12) Başvuru Merkezleri
13) Son Test ve Değerlendirilmesi
14) Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Cinsel Sağlık Eğitimi: Öğretmen ve Öğretmen Adayları için. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, Ceren yayın Dağıtım. İstanbul. 2003. Kulaksızoğlu, A. (1998) Ergenlik Psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul. Onur, B. (1994) Ergenlik Psikolojisi. İmge Yayınları, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 20 40
Proje 0 0 0
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı