FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3075 | Aquaterapi | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı su içi egzersizin fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kullanımını benimsetmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Su içi egzersizlerin amacını öğrenir. 2. Su içi egzersiz yapacak bireyi değerlendirir. 3. Su içi egzersizleri planlar. 4. Halliwick metodunu öğrenir. 5. Aicihi methodunu öğrenir. |
Bu ders Suyun fizyolojik etkileri, Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları,Aquaterapiye giriş,Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi,Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi,Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi, Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi,Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi,Sporcularda aquatik terapi, Pediatrik hastalıklarda aquatik terapi, Aichi tekniğinin temel prensipleri, Halliwick yönteminin kullanım alanları, Watsu tekniğinin temel prensiplerini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Suyun fizyolojik etkileri | ||
2) | Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları | ||
3) | Aquaterapiye giriş | ||
4) | Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi | ||
5) | Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi | ||
6) | Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi | ||
7) | Obstetrik ve jinekolojide aquatik terapi | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi | ||
10) | Sporcularda aquatik terapi | ||
11) | Pediatrik hastalıklarda aquatik terapi | ||
12) | Aichi tekniğinin temel prensipleri | ||
13) | Halliwick yönteminin kullanım alanları | ||
14) | Watsu tekniğinin temel prensipleri |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir/ The course notes will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Yücel, H. (2015) Istanbul Tıp Su İçi Rehabilitasyon. İstanbul Medikal Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 10 | 1 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |