FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3068 | Obezite Rehabilitasyonu | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı obezite rehabilitasyonu konusunda bilgi sahibi fizyoterapistlerin yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Obeziteyi ve obezitenin neden olduğu hastalıkları açıklayabilir. 2) Egzersiz ve fiziksel aktivite farklılıklarını açıklayabilir ve obez hastalar için egzersiz programı oluşturabilir ya da fiziksel aktivite düzenlemesi yapabilir. 3) Egzersiz çeşitlerini ve obezite üzerine etkilerini bilir. 4) Obezite rehabilitasyonu için program oluşturabilir. 5) Obezite rehabilitasyonunda yenilikçi yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Bu dersin içeriği; metabolik sendrom, obezite, obezite kökenli hastalıklar, fiziksel aktivite, egzersiz tipleri, obezite rehabilitasyonunu kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Metabolik sendrom ve obezite | ||
1) | Obezite için cerrahi yaklaşımlar ve rehabilitasyon | ||
2) | Obezitenin neden olduğu hastalıklar | ||
3) | Obez hastaların değerlendirilmesi | ||
4) | Fiziksel Aktivite ve egzersiz | ||
5) | Egzersiz çeşitleri ve farklı egzesizlerin obezite üzerine etkisi | ||
6) | Ara sınav | ||
7) | Aerobik Egzersizler ve obezite | ||
8) | Kuvvetlendirme egzersizleri ve obezite | ||
9) | Obez hastaların egzersize cevabı | ||
10) | Obez hastalar için egzersiz planlama | ||
11) | Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisi | ||
12) | Obezite kökenli kas iskelet sistemi hastalıkları | ||
13) | Obezite kökenli kas iskelet sistemi hastalıkları | ||
14) | Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlar |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir.Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Dönemin ilk dersinde duyurulacaktır. Will announced at first lesson of term. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |