MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BES4076 | Fonksiyonel Besinler | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN |
Dersin Amacı: | Bu ders, fonksiyonel besinlere ilişkin temel bilgi ve kavramların öğrenilmesini, sağlık üzerine etkilerinin tartışılmasını amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler aşağıda belirtilen konular hakkında bilgi sahibi olacaklardır: Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. Fonksiyonel besinleri tanımlar, 2. Fonksiyonel besinlerin biyoaktif bileşenlerinin sağlık üzerine etkilerini bilir, 3. Ulusal ve uluslararası pazarda bulunan fonksiyonel besinleri tanır ve kullanım alanlarını öğrenir. |
Bu dersin içeriği fonksiyonel besinlerin tanımı, fonksiyonel besinlerin biyoaktif bileşenlerinin sağlık üzerine etkileri, fonksiyonel besinler ile ilgili yasal düzenlemeler ve fonksiyonel besinlerin pazardaki yeri vb. ile ilgili konulardan oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Fonksiyonel Besin Kavramı, Tanımı, Sınıflandırılması | ||
3) | Biyoaktif Karbonhidratlar, Prebiyotikler | ||
4) | Biyoaktif Lipidler | ||
5) | Biyoaktif Peptitler | ||
6) | Biyoaktif Polifenoller, Karotenoidler, Sebze ve Meyvelerin Fonksiyonel Özellikleri | ||
7) | Genel Tekrar | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Süt ve Süt Ürünlerinin Fonksiyonel Özellikleri | ||
10) | Soya ve Soyalı Ürünler, Karabuğday, Keten Tohumu vb. Fonksiyonel Özellikleri | ||
11) | Kakao ve Çikolata, Kuruyemişler vb. Fonksiyonel Özellikleri | ||
12) | Proje Sunumu | ||
13) | Proje Sunumu | ||
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | Haftalık olarak dersin öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Baysoy, G. 2013. Fonksiyonel Besinler. Akademi Yayınevi, İstanbul. 2- Wildman, REC. 2001. Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods. CRC Press. 3- Gibson GR and Williams CM. 2000. Functional Foods Concept to Product. CRC Press. vb. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 2 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |