ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BES4068 Kanser ve Beslenme Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÖKÇEN GARİPOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKAN GÜVELİ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı kanser türlerini ve bu kanserlerde nasıl beslenme planı yapılması gerektiğini öğrenmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) kanserin önlenmesinde ve kanserde tıbbi beslenme tedavisi konusunda bilgi sahibi olmaktadırlar
2) bilimsel yayınlarla konuyu pekiştirmektedirler

Dersin İçeriği

Kanser nedir?, Kanser Tedavisinin Etkileri ve Beslenme ,Kanser, Beslenme, Genetik,Obezite ve Kanser,Üreme Organları Kanserlerinde Beslenme,Meme Kanseri ve Beslenme Kolon Kanseri ve Beslenme, İntestinal Mikroflora ve Kanser Kanser ve Probiyotikler Kanser ve Karbonhidratlar Kanser ve Süt, Kanser ve Besin Takviyeleri (antioksidanlar)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Kanser nedir?
2) Kanser Tedavisinin Etkileri ve Beslenme
3) Kanser, Beslenme, Genetik
4) Obezite ve Kanser
5) Kolon Kanseri ve Beslenme
6) Üreme Organları Kanserlerinde Beslenme
7) Meme Kanseri ve Beslenme
8) ARA SINAV
9) Kanser ve Besin Takviyeleri (antioksidanlar)
10) İntestinal Mikroflora ve Kanser
11) Kanser ve Probiyotikler
12) Kanser ve Karbonhidratlar
13) Kanser ve Süt
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak dersin sorumlusu tarafından dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1)Baysal A.ve ark., Diyet El Kitabı, Yenilenmiş 6. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2011. 2)Milner J.A., Romagnolo D.F., Bioactive Compounds and Cancer, Humana Press, USA, 2010. 3)Awad A.B., Bradford P.G., Nutrition and Cancer Prevention, CRC Press, NW, 2006

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı