ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BES3070 Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN
Dersin Amacı: Sağlıklı beslenmeye yönelik davranış değişikliklerini kolaylaştırmak amacıyla öğrenme, motivasyon, ve davranışsal değişiklik teorileri ve stratejilerinin beslenme eğitimi aracılığıyla nasıl uygulanacağının aktarılması bu dersin temel amacıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Danışanının beslenme bilgi düzeyi, beslenmeye olan ilgisi ve uygulamalarını değerlendirir.
2- Değişime ne derecede hazır olduğuna karar verir.
3- Farklı seviyelerde beslenme eğitimi programları içeriği hazırlar, materyal geliştirir ve bu eğitim programını yürütür.
4- Beslenme eğitimi ve davranış değişikliği önündeki engelleri fark ederek bu problemleri çözmek amacıyla, hazırladığı eğitim ve danışmanlık programında değişikliklere gider.

Dersin İçeriği

Beslenme bilgi düzeyinin artırılmasına yönelik olarak beslenme eğitimi programlarının geliştirilmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesi ile beraber bireylere ve gruplara beslenme danışmanlığı yapılırken dikkat edilmesi gereken konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mesleki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanabilmek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Ara sınav
9) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek.
10) Mesleki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek.
11) Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilmek.
12) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
13) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak.
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: 1- Bauer KD. Liou D. Sokolik CA. (2011). Nutrition education and education skill development (2 edition). Cengage Learning, Belmont, USA 2- Contento IR. (2010). Nutrition Education: Linking research, theory and practice. Jones & Bartlett Publishers, Inc. USA 3- Tayfur M, Barış O, Baştaş N. (2014). Diyetisyenlik Eğitimi ve Meslek Etiği. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. 4- Tayfur M ve ark, Barış O, Baştaş N. (2014). Diyetisyenin Çalışma Rehberi. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 14 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 17 17
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 1 15 15
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı