FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR4010 | Bitirme Projesi | Bahar | 0 | 4 | 0 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. BURAK KUNDURACIOĞLU Dr. Öğr. Üyesi HANDE BAŞAT Prof. Dr. BÜLENT AKSOY Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM GÜNGÖR Dr. Öğr. Üyesi LEYLA ATAŞ BALCI Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN Dr. Öğr. Üyesi DEMET TEKİN Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN Dr. Öğr. Üyesi İLKNUR SARAL Dr. Öğr. Üyesi DİLBER KARAGÖZOĞLU COŞKUNSU |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel araştırma yapabilme, uygun metot ve gereci kullanabilme, sonuçları analiz edip yorumlayabilme ve sunabilme bilgi ve becerisinin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel çalışma hipotezi kurar. 2- Doğru literatür tarama becerisi kazanır. 3- Bilimsel çalışmaya yönelik uygun metot ve gereci seçer. 4- Bilimsel çalışmanın verilerini analiz etme becerisi edinir. 5- Bilimsel çalışmanın verilerini yorumlar. 6-Bilimsel çalışmadan elde edilen sonuçları sunar. 7-Bilimsel çalışmanın kazanımlarını kliniğe yansıtır. |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrencinin ilgi duyduğu konu üzerinden danışmanın desteğiyle bilimsel araştırma hipotezinin kurulması, verilerin toplanması ve yorumlanması, sonuçlarını yorumlanması ve sunulmasını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Literatür taraması | ||
2) | Literatür taraması | ||
3) | Hipotez belirleme ve öneri formu hazırlama | ||
4) | Çalışmanın nasıl yürütüleceğinin planlanması | ||
5) | Çalışmanın yürütülmesinin takibi | ||
6) | Çalışmanın yürütülmesinin takibi | ||
7) | Çalışmanın yürütülmesinin takibi | ||
8) | Ara sınav: Ara dönem verilerin danışmana sunulması | ||
9) | Verilerin analizinin takibi | ||
10) | Verilerin analizinin takibi | ||
11) | Litaratür taraması: Araştımanın yazımı | ||
12) | Litaratür taraması: Araştırmanın yazımı | ||
13) | Araştırmanın danışmana sunumu | ||
14) | Araştırmanın danışmana sunumu |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi Pubmed veritabanı Ulakbim veritabanı Cochrane veritabanı PEDro veritabanı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 80 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 13 | 4 | 52 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 57 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |