FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3009 | Nörolojik Rehabilitasyon | Güz | 3 | 2 | 4 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi PELİN PİŞİRİCİ |
Dersin Amacı: | Nörolojik hastalıkların değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu konusunda bilgi sahibi fizyoterapistlerin yetiştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Nörolojik hastalıkları açıklayabilir. 2. Nörolojik hastaları değerlendirmeyi bilir . 3. Nörolojik hastalar için tedavi programı oluşturabilir ve uygulayabilir. |
Bu derste, merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıkları, spinal cord yaralanmaları, nörolojik etkilenimle kas iskelet sistemi problemleri ele alınır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Nörolojik rehabilitasyona giriş | ||
2) | Nörolojik bozuklukların klinik özellikleri | ||
3) | Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleri | ||
4) | Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu | ||
5) | Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu | ||
6) | Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu | ||
7) | ara sınav | ||
8) | Polinöropatiler, rehabilitasyonu ve analjezikler | ||
9) | Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonu | ||
10) | Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu | ||
11) | Kafa travmalarında rehabilitasyon | ||
12) | İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemler | ||
13) | Robotik rehabilitasyon ve teknoloji destekli rehabilitasyon, yenilikçilik yaklaşımları | ||
14) | Uygulama |
Ders Notları: | haftalık olarak verilecektir.- will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Umphred, D. A. (2001) Neurological Rehabilitation, 4th Ed. Mosby - Somers, M. F. (1992) Spinal cord injury. Functional Rehabilitation. Norwalk: Appleton & Lange. - Johnstone, M. (1987) The Stroke Patient: A Team Approach, 3th Edition. Edinburg: Churchill Livingstone. - Myers R.S. (1995) Saunders Manual of Physical Therapy Practice. Philadelphia: W.B. Saunders Campany. - Schuchmann, J. A. (1996) Physical Medicine & Rehabilitation. Philadelphia: WB Saunders Company |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 9 | 81 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 3 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |