FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3007 | Manuel Terapi | Güz | 2 | 4 | 4 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DEMET TEKİN Öğ.Gör. MEHMET TOPRAK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin manipulatif tedavi hakkında bilgi sahibi olmaları ve temel manipulatif teknikleri uygulayabilme becerilerine sahip olmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Manipulatif tedavi ve tekniklerini tanımlar 2) Masaj tekniklerinin kullanım alanlarını açıklar 3) Masaj tekniklerini uygulamalı olarak uygulayabilir 4) Masaj tekniklerini karşılaştırabilir |
Klasik masajın etki mekanizmaları, teknikleri, dozajı, indike ve kontraendike olduğu durumlar, doğru pozisyonlama ve bölgesel uygulamalar (yüz, boyun, sırt, bel bölgesi, abdominal masaj, uyluk, bacak, ayak, kol-önkol ve el masajı refleks bölgeleri, konnektif doku masajı (KDM) sonucu oluşan reaksiyonlar, uygulandığı hastalıklar, değerlendirme yöntemleri, temel bölge, alt torakal-scapular-interscapular, servikal ve oksipital, kol-önkol-el, uyluk-bacak-ayak, pelvik ve abdominal, göğüs ve yüz bölgesine KDM uygulama yöntemler spor masajı ayrıntılı ve uygulamalı olarak anlatılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Terapötik masaja giriş | ||
2) | Uyluk masajı, Diz masajı | ||
3) | Bacak ve ayak klasik masaj uygulamaları | ||
4) | Kol, önkol ve dirsek masajı uygulamaları | ||
5) | Sırt ve abdominal bölge masajı uygulamları | ||
6) | Yüz masajı uygulamları | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Konnektif doku masajı giriş ve temelleri | ||
9) | Temel bölge ve alt torakal bölge konnektif doku masajı | ||
10) | Skapular ve interskapular bölge konnektif doku masajı | ||
11) | Servikal ve oksipital bölge konnektif doku masajı | ||
12) | Üst ve alt ekstremite konnektif doku masajı | ||
13) | Abdominal, ön pelvik, göğüs ve yüz bölgesi konnektif doku masajı | ||
14) | Sporcu masajı |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Yüksel, İ. (2016) Masaj Teknikleri, Ankara: Hipokrat Kitabevi - Olson, K. A. (2015) Manual Physical Therapy of the Spine, 2nd Edition. Saunders - Beck, M. F. (2010) Theory and practice of therapeutic massage, 5th Edition. Milady. - Fritz, S. (2012) Mosby's Fundamentals of Therapeutic Massage 5th Edition, Mosby. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 3 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |