Ders Notları: |
"Fiske, John (1982) Introduction to Communication Studies, London: Methuen.
Barthes, Roland (1994) The Semiotic Challenge, University of California Press.
Barthes, Roland (1972) Mythologies, Hill and Wang.
Krippendorff, K. (1989). On the essential contexts of artifacts or on the proposition that ""design is making sense (of things)"". Design Issues, 5(2), 9-39.
Lawler, A. (2007). How is Semiotics Used in Design?. A Review of Literature
Hjelm, S. I. (2002). Semiotics in product design. Report number: CID-175. ISSN number: ISSN, 1403-0721.
Krippendorff, K. (1989). Product Semantics: a triangulation and four design theories.
Krippendorff, Klaus ; Butter, Reinhart (2007) Semantics: Meanings and Contexts of Artifacts in Product Experience, eds. Hendrik N.J. Schifferstein and Paul Hekkert, New York: Elsevier pp.: 1-25.
Vihma, S. (2003). On actual semantic and aesthetic interaction with design objects. In 5th European Academy of Design Conference.
Vihma, S. (2004). Various Foundations for Design Semantics. Signification, Usability, and Interaction in DESIGN, 11.
Steffen, D. (2007). Design semantics of innovation: Product language as a reflection on technical innovation and sociocultural change. In Design Semiotics in Use Conference.
Krippendorff, K. (2005). The semantic turn: A new foundation for design. crc Press.
|
Diğer Kaynaklar: |
"Butter, R. (1989). Putting theory into practice: an application of product semantics to transportation design. Design Issues, 5(2), 51-67.
Crilly, N., Moultrie, J., & Clarkson, P. J. (2004). Seeing things: consumer response to the visual domain in product design. Design studies, 25(6), 547-577.
Feijs, L., & Kyffin, S. (2005). A taxonomy of semantic design knowledge.Design and semantics of form and movement, 71.
Mattozzi, A. (2009). A model for the Semiotic Analysis of Objects. in S. Vihma & T. Karjalainen (eds.), Design Semiotics in Use. Helsinki University of Art and Design Press. Helsinki, 2009.
Solis-Muñiz, H., & Rust, S. (2010). Constructing a message by product design: The concept of product language in theory and practice. Design and semantics of form and movement, 98."
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. |
|
2) |
İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek |
|
3) |
Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. |
|
4) |
Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek |
|
5) |
İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek |
|
6) |
Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, |
|
7) |
Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. |
|
8) |
İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek |
|
9) |
Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. |
|
10) |
İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. |
|
11) |
İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek |
|