ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ETI5512 | Yenilik ve Yeni Ürün Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BİLGEN MANZAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yeniliklerin stratejik yönetimi ve yeni ürün geliştirme süreçleri hakkında öğrencilere kapsamlı bilgi ve anlayış kazandırmaktır. Bu ders sürecinde ayrıca öğrencilerin yeni ürün yeniliği süreçlerini yönetmek için gerekli bazı yetenekleri edinmeleri ve geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders yenilik ve yenilik süreci kavramına giriş yapılması ile başlayacak sonrasında ise yenilik ve yeni ürün yönetimi modellerinin kapsamlı incelenmesi, yeni ürün/hizmet geliştirme süreçlerinin tartışılması, yeni ürün fikirlerinin ortaya çıkarılması ve fırsatların belirlenmesi, strateji ve operasyonel düzeyde yeni ürün geliştirme ve yenilik süreçlerinin yönetimi konularına odaklanacaktır. Bu dersin sonunda, dersi takip eden öğrenciler yenilik süreçlerini anlama, değerlendirme ve yönetme yeteneklerinin yanı sıra yenilik süreçlerinin şekillendirilmesi ve başarılı olarak sonuçlandırılması için yönetim stratejisi geliştirme, yenilik süreçlerinin ve aksiyonlarının yönetimi için gerekli bazı yönetim teknik ve yöntemlerini kullanma, yenilik sürecinde ortaya çıkan problem ve engellerin belirlenmesi ve ortadan kaldırılması gibi yeteneklere sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Inovasyon için gerekli çok disiplinli takım çalışması ve yönetimiyle ilgili bilgi sahibi olmak 2. İnovasyon sistemleri ve farklı aktörlerle teknoloji işbirliğini destekleyen toplumsal sistemler hakkında fikir sahibi olmak 3. Açık uçlu tasarım sorunlarından başlayarak hedefler ve destekleyici sistemleri üretmek ve değerlendirmek için tasarım becerilerini uygulamak 4. Performans, yeterlilik ve üretilebilirlik sorunlarını hedef alarak tasarım becerilerini uygulayıp çözüm üretebilmek 5. Analitik, yaratıcı ve sezgisel düşünce biçimini kullanarak problemlerin belirlenmesi, fırsatların tanımlanması ve varolan modellerin kullanılarak ürüne ve servislere dönüşerek katma değer yaratılmasını sağlamak 6. Bireysel ve işbirlikçi tasarım ve sistem önerilerini akademik ve profesyonel çalışma gruplarına sunmak, tartışmak ve değerlendirmek 7. Çeşitli araştırma yöntemlerini uygulamak, nicel ve nitel olarak tasarım uygulamalarını değerlendirebilmek 8. Farklı disipliner yaklaşımlarla işbirliği içinde çalışmak ve uygulamalı tasarım araştırmaları yürütebilmek 9. Gelişmiş ve uyarlanabilir iletişim stratejilerini kullanarak karmaşık tasarım fikirlerini çeşitli gruplara ifade edebilmek 10. Eleştirel ve/ya esnek yaklaşımlar ile alışılmadık, yenilikçi fikir ve yöntemleri kullanarak tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretebilmek |
Yeniliğin tanımı, yenilik ve yaratıcılık ilişkisi, yeni ürün geliştirme, yeniliği tetikleyen faktörler, marka stratejisi, ürün stratejisi,yenilik yönetimi, yeni ürün geliştirme süreci, yenilik geliştirme yöntemleri, açık yenilik, işbiriliğ, takım çalışması, disiplinlerarası çalışma, ürün hizmet sistemleri, yeniliğin aktarımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | "Erwin, K. (2014). Communicating the new: Methods to shape and accelerate innovation. Hoboken, NJ: Wiley. Cagan, J., & Vogel, C. M. (2002). Creating breakthrough products: innovation from product planning to program approval. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall." |
Diğer Kaynaklar: | "Kahn, K. B. (2012). The PDMA Handbook of New Product Development. Hoboken, NJ: Wiley. Noble, C., Durmusoglu, S., & Griffin, A. (2014). Open Innovation: New Product Development Essentials from the PDMA. Hoboken, NJ: Wiley." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |