ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IDI5512 | İnovasyon ve Yeni Ürün Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BİLGEN MANZAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yeniliklerin stratejik yönetimi ve yeni ürün geliştirme süreçleri hakkında öğrencilere kapsamlı bilgi ve anlayış kazandırmaktır. Bu ders sürecinde ayrıca öğrencilerin yeni ürün yeniliği süreçlerini yönetmek için gerekli bazı yetenekleri edinmeleri ve geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders yenilik ve yenilik süreci kavramına giriş yapılması ile başlayacak sonrasında ise yenilik ve yeni ürün yönetimi modellerinin kapsamlı incelenmesi, yeni ürün/hizmet geliştirme süreçlerinin tartışılması, yeni ürün fikirlerinin ortaya çıkarılması ve fırsatların belirlenmesi, strateji ve operasyonel düzeyde yeni ürün geliştirme ve yenilik süreçlerinin yönetimi konularına odaklanacaktır. Bu dersin sonunda, dersi takip eden öğrenciler yenilik süreçlerini anlama, değerlendirme ve yönetme yeteneklerinin yanı sıra yenilik süreçlerinin şekillendirilmesi ve başarılı olarak sonuçlandırılması için yönetim stratejisi geliştirme, yenilik süreçlerinin ve aksiyonlarının yönetimi için gerekli bazı yönetim teknik ve yöntemlerini kullanma, yenilik sürecinde ortaya çıkan problem ve engellerin belirlenmesi ve ortadan kaldırılması gibi yeteneklere sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Yenilik ve yeniliği tetikleyen faktörleri tanır 2) Yenilikçi ürün ve hizmet geliştirmekte ve bu süreci hızlandırmakta kullanılan yöntemleri kavrar 3) Yeni ürün geliştirme sürecinde yeniliğin önemini ve yerini açıklar 4) Gerekli yöntem ve kuramları yenilik ve yeni ürün geliştirme yönetiminde kullanır 5) Yenilikçi ürün ve hizmet fikirlerini ve çözümlerini değerlendirir 6) Yeniliklerin başkalarına aktarımında gerekli stratejileri belirler |
Yeniliğin tanımı, yenilik ve yaratıcılık ilişkisi, yeni ürün geliştirme, yeniliği tetikleyen faktörler, marka stratejisi, ürün stratejisi,yenilik yönetimi, yeni ürün geliştirme süreci, yenilik geliştirme yöntemleri, açık yenilik, işbiriliğ, takım çalışması, disiplinlerarası çalışma, ürün hizmet sistemleri, yeniliğin aktarımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | "Erwin, K. (2014). Communicating the new: Methods to shape and accelerate innovation. Hoboken, NJ: Wiley. Cagan, J., & Vogel, C. M. (2002). Creating breakthrough products: innovation from product planning to program approval. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall." |
Diğer Kaynaklar: | "Kahn, K. B. (2012). The PDMA Handbook of New Product Development. Hoboken, NJ: Wiley. Noble, C., Durmusoglu, S., & Griffin, A. (2014). Open Innovation: New Product Development Essentials from the PDMA. Hoboken, NJ: Wiley." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Juri | 14 | % 10 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |