ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IDI5312 | Tasarım Düşüncesi ve Yaratıcılık | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ |
Dersin Amacı: | Bu ders aşağıdaki kavramlarla ilgili bakış açısı kazandırmayı hedefler: İleriye dönük değişimleri sağlayacak girişimci düşünceyi inşa etmek Geleceğe ait etkileşimli planlamanın rolünü anlamak Yömetimde tasarım düşüncesinin etkilerini anlamak Tasarım sürecinde görselliğin, hayal etmenin ve kurgulamanın önemini vurgulamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) tasarım fırsatlarını kültürel değişim ve araştırmayla keşfeder ve değerlendirir 2) kültürel anlam ve kullanıcı bağlamını yorumlar 3) çeşitli fikir dizilerini yaratırlar ve fikri eleştirerek rafine ederler 4) prototiplerle deneyler yaparlar ve kullanıcı geri bildirimini değerlendirirler 5) tasarım fikirlerini tekrarlayarak geliştirebilirler 6) tasarım düşüncesiyle ilgili grup iletişimini ve karar verme sürecini yürütüp değerlendirebilirler 7) tasarım projelerindeki temel kavramı birleştirme ve sentezlemeyi uygularlar |
Bu ders, yaratıcılık teknikleri ve yöntemleriyle ilgili öğrencilerin geniş bir bakış açısına sahip olmasını amaçlar. Varolan ilişkilerin analiz edilip çözümlenmesiyle, problemlere farklı bakış açılarından yaklaşma yeteneğinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | "Change by Design by Tim Brown Design for the Real World by Victor Papanek This is Service Design Thinking by Marc Stickdorn and Jakob Schneider Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative ProblemSolving by Alex F. Osborn The Back of the Napkin by Dan Roam The Designful Company by Marty NeumeierGold, R. (2007) The Plenitude: Creativity, Innovation, and Making Stuff, MIT Press. Lessig, L. (1999) Code and Other Laws in Cyberspace, Basic Books.Gold, R. (2007) The Plenitude: Creativity, Innovation, and Making Stuff, MIT Press. Lessig, L. (1999) Code and Other Laws in Cyberspace, Basic Books.Roberto Verganti. Design Driven Innovation: Changing the Rules of Competition by Radically Innovating What Things Mean. Harvard Business School Press. 2009. Drucker, P. (2002). The discipline of innovation. Harvard Business Review: 95- 102 Roberto Verganti. Design Driven Innovation: Changing the Rules of Competition by Radically Innovating What Things Mean. Harvard Business School Press. 2009. Chapters1-2 Drucker, P. (2002). The discipline of innovation. Harvard Business Review: 95- 102 |
Diğer Kaynaklar: | Amabile, T. M., & Khaire, M. (2008). Creativity and the role of the leader. Harvard Business Review, 86(10), 100-109. Aycan, Z. (2001). Human resource management in Turkey: Current issues and future challenges. International Journal of Manpower, 22(3), 252-260. Cakar, N. D., & Erturk, A. (2010). Comparing innovation capability of small and medium-sized enterprises: Examining the effects of organizational culture and empowerment. Journal of Small Business Management, 48(3), 325-359. Creativity and Innovation in Organizations 3 de Jong, J. P. J., & Den Hartog, D. N. (2007). How leaders influence employees’ innovative behaviour. European Journal of Innovation Management, 10, 41-64. doi:10.1108/14601060710720546 Denning, S. (2005). Transformational innovation. Strategy & Leadership, 33(3), 11-16. Drucker, P. F. (1999). Knowledge worker productivity: The biggest challenge. California Management Review, 41(2) 79-94. Gilley, A., Dixon, P., & Gilley, J. W. (2008). Characteristics of leadership effectiveness: Implementing change and driving innovation in organizations. Human Resource Development Quarterly, 19, 153-169. doi:10.1002/hrdq.1232 Hirst, G., Van Dick, R., & Van Knippenberg, D. (2009). A social identity perspective on leadership and employee creativity. Journal of Organizational Behavior, 30, 963-982. doi:10.1002/job.600 Jassawalla, A.R., & Sashittal, H.C. (2002). Cultures that support product-innovation processes. Academy of Management Executive, 16(3), 42-54. Tierney, P., & Farmer, S. M. (2011). Creative self-efficacy development and creative performance over time. Journal of Applied Psychology, 96, 277-293. doi:10.1037/ a0020952 Amabile, T. M., & Khaire, M. (2008). Creativity and the role of the leader. Harvard Business Review, 86(10), 100-109. Aycan, Z. (2001). Human resource management in Turkey: Current issues and future challenges. International Journal of Manpower, 22(3), 252-260. Cakar, N. D., & Erturk, A. (2010). Comparing innovation capability of small and medium-sized enterprises: Examining the effects of organizational culture and empowerment. Journal of Small Business Management, 48(3), 325-359. Creativity and Innovation in Organizations 3 de Jong, J. P. J., & Den Hartog, D. N. (2007). How leaders influence employees’ innovative behaviour. European Journal of Innovation Management, 10, 41-64. doi:10.1108/14601060710720546 Denning, S. (2005). Transformational innovation. Strategy & Leadership, 33(3), 11-16. Drucker, P. F. (1999). Knowledge worker productivity: The biggest challenge. California Management Review, 41(2) 79-94. Gilley, A., Dixon, P., & Gilley, J. W. (2008). Characteristics of leadership effectiveness: Implementing change and driving innovation in organizations. Human Resource Development Quarterly, 19, 153-169. doi:10.1002/hrdq.1232 Hirst, G., Van Dick, R., & Van Knippenberg, D. (2009). A social identity perspective on leadership and employee creativity. Journal of Organizational Behavior, 30, 963-982. doi:10.1002/job.600 Jassawalla, A.R., & Sashittal, H.C. (2002). Cultures that support product-innovation processes. Academy of Management Executive, 16(3), 42-54. Tierney, P., & Farmer, S. M. (2011). Creative self-efficacy development and creative performance over time. Journal of Applied Psychology, 96, 277-293. doi:10.1037/ a0020952 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |