ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IDI5312 Tasarım Düşüncesi ve Yaratıcılık Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Dersin Amacı: Bu ders aşağıdaki kavramlarla ilgili bakış açısı kazandırmayı hedefler: İleriye dönük değişimleri sağlayacak girişimci düşünceyi inşa etmek
Geleceğe ait etkileşimli planlamanın rolünü anlamak
Yömetimde tasarım düşüncesinin etkilerini anlamak
Tasarım sürecinde görselliğin, hayal etmenin ve kurgulamanın önemini vurgulamak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) tasarım fırsatlarını kültürel değişim ve araştırmayla keşfeder ve değerlendirir
2) kültürel anlam ve kullanıcı bağlamını yorumlar
3) çeşitli fikir dizilerini yaratırlar ve fikri eleştirerek rafine ederler
4) prototiplerle deneyler yaparlar ve kullanıcı geri bildirimini değerlendirirler
5) tasarım fikirlerini tekrarlayarak geliştirebilirler
6) tasarım düşüncesiyle ilgili grup iletişimini ve karar verme sürecini yürütüp değerlendirebilirler
7) tasarım projelerindeki temel kavramı birleştirme ve sentezlemeyi uygularlar

Dersin İçeriği

Bu ders, yaratıcılık teknikleri ve yöntemleriyle ilgili öğrencilerin geniş bir bakış açısına sahip olmasını amaçlar. Varolan ilişkilerin analiz edilip çözümlenmesiyle, problemlere farklı bakış açılarından yaklaşma yeteneğinin kazandırılması hedeflenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: "Change by Design by Tim Brown Design for the Real World by Victor Papanek This is Service Design Thinking by Marc Stickdorn and Jakob Schneider Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative Problem­Solving by Alex F. Osborn The Back of the Napkin by Dan Roam The Designful Company by Marty NeumeierGold, R. (2007) The Plenitude: Creativity, Innovation, and Making Stuff, MIT Press. Lessig, L. (1999) Code and Other Laws in Cyberspace, Basic Books.Gold, R. (2007) The Plenitude: Creativity, Innovation, and Making Stuff, MIT Press. Lessig, L. (1999) Code and Other Laws in Cyberspace, Basic Books.Roberto Verganti. Design Driven Innovation: Changing the Rules of Competition by Radically Innovating What Things Mean. Harvard Business School Press. 2009. Drucker, P. (2002). The discipline of innovation. Harvard Business Review: 95- 102 Roberto Verganti. Design Driven Innovation: Changing the Rules of Competition by Radically Innovating What Things Mean. Harvard Business School Press. 2009. Chapters1-2 Drucker, P. (2002). The discipline of innovation. Harvard Business Review: 95- 102
Diğer Kaynaklar: Amabile, T. M., & Khaire, M. (2008). Creativity and the role of the leader. Harvard Business Review, 86(10), 100-109. Aycan, Z. (2001). Human resource management in Turkey: Current issues and future challenges. International Journal of Manpower, 22(3), 252-260. Cakar, N. D., & Erturk, A. (2010). Comparing innovation capability of small and medium-sized enterprises: Examining the effects of organizational culture and empowerment. Journal of Small Business Management, 48(3), 325-359. Creativity and Innovation in Organizations 3 de Jong, J. P. J., & Den Hartog, D. N. (2007). How leaders influence employees’ innovative behaviour. European Journal of Innovation Management, 10, 41-64. doi:10.1108/14601060710720546 Denning, S. (2005). Transformational innovation. Strategy & Leadership, 33(3), 11-16. Drucker, P. F. (1999). Knowledge worker productivity: The biggest challenge. California Management Review, 41(2) 79-94. Gilley, A., Dixon, P., & Gilley, J. W. (2008). Characteristics of leadership effectiveness: Implementing change and driving innovation in organizations. Human Resource Development Quarterly, 19, 153-169. doi:10.1002/hrdq.1232 Hirst, G., Van Dick, R., & Van Knippenberg, D. (2009). A social identity perspective on leadership and employee creativity. Journal of Organizational Behavior, 30, 963-982. doi:10.1002/job.600 Jassawalla, A.R., & Sashittal, H.C. (2002). Cultures that support product-innovation processes. Academy of Management Executive, 16(3), 42-54. Tierney, P., & Farmer, S. M. (2011). Creative self-efficacy development and creative performance over time. Journal of Applied Psychology, 96, 277-293. doi:10.1037/ a0020952 Amabile, T. M., & Khaire, M. (2008). Creativity and the role of the leader. Harvard Business Review, 86(10), 100-109. Aycan, Z. (2001). Human resource management in Turkey: Current issues and future challenges. International Journal of Manpower, 22(3), 252-260. Cakar, N. D., & Erturk, A. (2010). Comparing innovation capability of small and medium-sized enterprises: Examining the effects of organizational culture and empowerment. Journal of Small Business Management, 48(3), 325-359. Creativity and Innovation in Organizations 3 de Jong, J. P. J., & Den Hartog, D. N. (2007). How leaders influence employees’ innovative behaviour. European Journal of Innovation Management, 10, 41-64. doi:10.1108/14601060710720546 Denning, S. (2005). Transformational innovation. Strategy & Leadership, 33(3), 11-16. Drucker, P. F. (1999). Knowledge worker productivity: The biggest challenge. California Management Review, 41(2) 79-94. Gilley, A., Dixon, P., & Gilley, J. W. (2008). Characteristics of leadership effectiveness: Implementing change and driving innovation in organizations. Human Resource Development Quarterly, 19, 153-169. doi:10.1002/hrdq.1232 Hirst, G., Van Dick, R., & Van Knippenberg, D. (2009). A social identity perspective on leadership and employee creativity. Journal of Organizational Behavior, 30, 963-982. doi:10.1002/job.600 Jassawalla, A.R., & Sashittal, H.C. (2002). Cultures that support product-innovation processes. Academy of Management Executive, 16(3), 42-54. Tierney, P., & Farmer, S. M. (2011). Creative self-efficacy development and creative performance over time. Journal of Applied Psychology, 96, 277-293. doi:10.1037/ a0020952

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı