ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5035 | Yenidoğan Hemşireliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, neonatal dönemin özelliklerini, sık karşılaşılan sağlık sorunlarını, neonatal dönemde hemşirenin rollerini kavraması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Neonatal dönemde oluşabilecek sorunları bilir, 2 Sorunların önlenmesine ve sağlığın geliştirilmesine yönelik hemşirelik girişimlerini ifade eder, 3 Türkiye’de neonatal dönemde sunulan sağlık hizmetlerini tanımlar, 4 Neonatallerde resüsitasyon tekniklerini açıklar, 5 Neonatallerin transportunu tartışır. |
Sağlıklı ve riskli yenidoğanların doğum salonundan taburculuğa hazırlık aşamasına kadar bakım faaliyetlerini tanılama, planlama ve değerlendirme aşamalarını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Yenidoğanların durumu | ||
3) | Yenidoğanlarda taramalar | ||
4) | Sağlıklı yenidoğan ve tanılaması ve bakım uygulamaları | ||
5) | Riskli yenidoğan tanılaması ve bakım uygulamaları | ||
6) | Yenidoğanın metabolik hastalıkları | ||
7) | Yenidoğan resüsitasyonu | ||
8) | Yenidoğan transportu | ||
9) | Yenidoğan transportu | ||
10) | Yenidoğan enfeksiyonları | ||
11) | Yenidoğan enfeksiyonları | ||
12) | Yenidoğan ve ailesi | ||
13) | Yenidoğan ve ailesi | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Dağaoğlu T., Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2002) Deacon J., O’Neill, P. Core Curriculum for Neonatal Intensive Care Nursing, WB Saunders Company, (1999) Wong DL. (2003). Family Centered Care of Toddler in Nursing Care of Infants and Children. Mos, 7. Edition, pp:592-605. Dağaoğlu T., Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2002) Deacon J., O’Neill, P. Core Curriculum for Neonatal Intensive Care Nursing, WB Saunders Company, (1999) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |