ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5035 Yenidoğan Hemşireliği Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Öğrencinin, neonatal dönemin özelliklerini, sık karşılaşılan sağlık sorunlarını, neonatal dönemde hemşirenin rollerini kavraması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Neonatal dönemde oluşabilecek sorunları bilir,
2 Sorunların önlenmesine ve sağlığın geliştirilmesine yönelik hemşirelik girişimlerini ifade eder,
3 Türkiye’de neonatal dönemde sunulan sağlık hizmetlerini tanımlar,
4 Neonatallerde resüsitasyon tekniklerini açıklar,
5 Neonatallerin transportunu tartışır.

Dersin İçeriği

Sağlıklı ve riskli yenidoğanların doğum salonundan taburculuğa hazırlık aşamasına kadar bakım faaliyetlerini tanılama, planlama ve değerlendirme aşamalarını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Yenidoğanların durumu
3) Yenidoğanlarda taramalar
4) Sağlıklı yenidoğan ve tanılaması ve bakım uygulamaları
5) Riskli yenidoğan tanılaması ve bakım uygulamaları
6) Yenidoğanın metabolik hastalıkları
7) Yenidoğan resüsitasyonu
8) Yenidoğan transportu
9) Yenidoğan transportu
10) Yenidoğan enfeksiyonları
11) Yenidoğan enfeksiyonları
12) Yenidoğan ve ailesi
13) Yenidoğan ve ailesi
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Dağaoğlu T., Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2002) Deacon J., O’Neill, P. Core Curriculum for Neonatal Intensive Care Nursing, WB Saunders Company, (1999) Wong DL. (2003). Family Centered Care of Toddler in Nursing Care of Infants and Children. Mos, 7. Edition, pp:592-605. Dağaoğlu T., Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2002) Deacon J., O’Neill, P. Core Curriculum for Neonatal Intensive Care Nursing, WB Saunders Company, (1999)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı