ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5182 Eğitim Tasarımı ve Değerlendirmesinde Özel Konular Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MEHMET AKSOY
Dersin Amacı: Bu ders, öğretmen yeterliliklerini ölçme-değerlendirme bağlamında desteklemek amacını taşır. Bireyin farklılığı ve tekliğini merkeze alan bir anlayışla konu dizilerine yer verilen bu dersin içeriğinde, öğrenmenin süreci
ve öğretmenin yeterliliklleri üzerinde durulur ve somut bir uygulamlayla (PBL) proje temelli öğrenmeye dayalı bir izlek kullanılır.
21.yy öğrenenleri olarak ele alınacak öğrencilerinin iyi anlaşılmasını sağlamak için öğretmenlere, bu yetkinliklerin başlıkları ve alt başlıkları konusunda açıklayıcı uluslararası örnekler sunulur. Temel amaç, öğretmeni ders içinde ve planlamada yetkin kılmaktır. Özellikle akran gözlemi süreçleri için öğretmenler özendirilmesi dersin saklı içeriği olarak sürekli işlenir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda her bir öğrenci:
1- Yapısal olarak birden fazla pratik ders işleniş örneğini deneyimler ve uygular,
2- Geleneksel ve otantik kavramların değerlendirmedeki karşılığını bilir ve buna uygun teknikleri uygular,
3- Proje temelli öğrenme planını yapar, uygular ve paydaşlarına bunu anlatma
aktarır,
4- PBL ders planına ekleyeceği içerikleri tanımlayabilir, senaryolaştırma tekniğini içselleştirerek kullanır,
5- Farklı disiplinlerle çalışmalar yapmayı bir öğrenme süreci olarak yapılandırabilir.
6- Akran gözlemi ve işbirliği ile ders gözlemleri öğrenme yürüyüşleri için uygun dil kullanma becerisi temel anlamda kazanır.

Dersin İçeriği

21.yy öğrenci beceri ve kazanımlarını bilerek yaşam temelli ve problemlere çözüm odaklı yaklaşımlar sunan öğrenciler yetiştirmeleri için ders planı yapılır ve uygulanarak sonuçları üzerinde durulur. Yanı sıra otantik ve otantik olmayan ölçme araçlarının ders teknikleri ile birlikte uygulanmış örnekleri sunulur. Akran gözlemi ve ders gözlemlerinde temel noktalar uygulamlı olarak kavratılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kuzey-güney-batı-doğu: buz kıracağı! Müfredat Nedir? Eğitim Felsefesi Nedir? Eğitim felsefeniz ile müfredata bakış açınızın ilişkisi neden önemlidir? Kuzey-güney-batı-doğu: buz kıracağı! ppt. Müfredat Nedir? intel araştırma sunusu
1) öğretmenlerin kendi PBL formalarını doldurmaları ve temel plan için geribildirimli analizle düzeltilerin yapılarak planın uygulam için hazır hale getirlmesi görüş geliştirme ile ve gerbilldirm ve temel soruya odaklama ile
2) Hedef Kartlarını Hazırlama Hedef Kartı nedir, ne için yapılır, ne zaman değerlendirilir? Hedef Kartları üzerinden örnek görüşmelerin paylaşımı: Hedef kartında olmayan bir unsuru dahil etme/etmeme örnek hedef kartları, uluslararsı okul değerlendirme birimlerini örnekleri le (NESAC/CIS)
3) Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim modelleri üzerine , (C.Ann Tomlinson) Analoji (benzetme) Kısa bilgi-hatırlatma yazısı (Prompt)
4) gruplara uygun olarak farklı makale okuma ve Jigsaw ile paylaşma modellemesi Jigsaw modeli analizi ile dersin modellenmesi
5) bir anlatıcı olarak öğretmenin hikaye anlatıcısı olmasının kendi branşında örneklenmesi kişisel deneyim ile dersin örneklemesi esas alınmıştır.
6) Akran değerlendirme nasıl yapılır? format ve ölçeklerin tanıtılması Koçluk yoluyla geri bildirim S.Barkley Metodu_01 S.Barkley, Öğretim Koçluğu, Lead Turkey
7) Akran değerlendirme nasıl yapılır? format ve ölçeklerin tanıtılması Koçluk yoluyla geri bildirim S.Barkley Metodu_02
8) Sosyal Bir Sistem Olarak Okul: Okul Kültürü ve İklimi Okul Bileşenleri Kimlerdir? Sosyal Çevre-okul-öğrenci başarı/motivasyonu etkiler mi? Öğretmenin kısıtları ve isteklerini dinlemek yönetsel beceride ne ölçüde gereklidir?
9) Tamamlayıcı Ölçme Örnekleri: “Tanılayıcı Dallanmış Ağaç” ve “Yapılandırılmış Grid”
10) Ölçmede yardımcı unsurların yapılandırılması: *Tek cümleyle özet sözlü soruları (Bloom Taksonomisi aracılığyla kendi sınavını değerlendir) *ön değerlendirme ölçeği FormativeAssessmentStrategies- http://www.ascd.org/publications/books/111005.aspx
11) Proje Temelli ve Problem Temelli Ders Planı uygulaması örneklerle : planın tanıtımı başlıların açıklanması ve ölçmeyle ilgisinin sunulması: Makale analizi raporu ile ISSN:1306-3111 e-Journal of New World Sciences Academy 2009, Volume: 4, Number: 2, Article Number: 1C0030
12) 21. yy öğrenci profili nedir/kimdir? Ölçme ile bu kimlik arasında nasıl bir bağ vardır? (örnek vaka analizleri yapılır) öncelikli olarak Rubicon Atlas 21.yy öğrenci yetrlikleri/becerileri esas alınır. ayrıca https://globaldigitalcitizen.org/21st-century-skills-every-student-needs
13) Vaka çalışmaları2: /ölçme türlerine göre verilen tepkilerin analizi/ “Biz ölçerken öğrenci ne görür ve anlar?” öğretmen deneyimleri ve pratikleri esas alınır.
14) öğrenmenin değerlendirmesinde bazı araçların tanıtımı: farklı tekniklerle dersin içeriğini geliştirme. Paul Black et al, Assessment for Learning, (Open University Press, Maidenhead, 2003) http://www.hepgjournals.org/doi/abs/10.17763/haer.64.1.j57n353226536276?code=hepg-site
15) - Planların tanıtılması ve disiplinlerarsı bağlamda öğretmenlerin deneyimlerinin paylaşılması. - çıkış bileti etkinliğiyle dersin öğrenme çıktılarına ulaşma
16) Final : PBL değerlendirme rubrikleri

Kaynaklar

Ders Notları: * Leading Results Based Professional Development (Yol Gösteren Sonuçlara Dayalı Profesyonel Gelişim) by Ann Cunningham Morris (ASCD) ● Implementing a Guaranteed and Viable Curriculum (Garantili ve Tutarlı Müfredat Uygulamak) by Tim Westerberg (ASCD) ● Schooling by Design (Tasarımla Eğitim) by Grant Wiggins (ASCD) ● W.H.E.R.E.T.O. : An instructional planning template (Yapısal Planlama Şablonu) by Donnell Gregory (ASCD) ● Paul Black et al, “Working inside the black box”, (Nelson, London, 2002) ● Paul Black and Dylan William, Inside the Black Box, (Nelson, London, 1998) ● Understanding by Design by Wiggins & McTighe * SUNY, Disiplinler arası Master Programı tüm ders notları, Mehmet Aksoy
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 6 % 30
Ödev % 0
Sunum 2 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 12 2 24
Derse Özgü Staj 3 2 6
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 2 12
Sunum / Seminer 12 3 36
Proje 4 3 12
Ödevler 8 3 24
Küçük Sınavlar 10 2 20
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 2 4
Rapor Teslimi 6 3 18
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı