ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GTE5113 Üstün Zekalılar ve Yeteneklilerde Öğrenme Güçlükleri Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞİN KAPLAN SAYI
Dersin Amacı: Dersin amacı; üstün zekâlı ve yetenekli olup; öğrenme güçlüğüne sahip çocukların eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri hakkında ve tüm gelişim boyutları konusunda bilgilendirmek, bu özelliklere sahip çocukların belirlenmesi ve kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi yapmak, bu çocuklara yönelik eğitim uygulamalarıyla tanıştırmak ve bu uygulamaları analiz edip değerlendirmesinin yapılarak, bu grubun bireysel ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretme konusunda gelişim sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Üstün zekâlı/özel yetenekli ve öğrenme güçlüğüne sahip çocukların eğitimine duyulan gereksinimlerin gerekçelerini açıklar.
Üstün zekâlı/özel yetenekli ve öğrenme güçlüğüne sahip çocukların gelişim özelliklerini açıklar.
Üstün zekâ/ Özel yetenek ve öğrenme güçlüğü olan öğrencileri derste öğrendiği yöntemleri kullanarak tanılar.
Üstün zekâ/ Özel yetenek ve öğrenme güçlüğü olan bir çocuğun eğitimindeki uygulamaları araştırıp, sunar.
Üstün zekâ/ Özel yetenek ve öğrenme güçlüğü olan bir çocuğa ihtiyacına göre hangi öğretim yönteminin uygun olduğuna karar verir.
Üstün Zekâlı/özel yetenekli ve öğrenme güçlüğü olan çocuğa yönelik BEP/BOP hazırlar.

Dersin İçeriği

Ulusal ya da uluslar-arası kapsamda öğrenme güçlüğü olan üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimlerinin ele alınması; haftalık okuma yüklenimleri ve sınıfta tartışmalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık
2) Öğrenme Güçlüğü olan Üstün zekâlı yetenekli çocukların Özellikleri, Tanılamada kullanılan gözlem araçları, test ve envanterler Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık
3) Öğrenme Güçlüğü olan Üstün zekâlı yetenekli çocukların Özellikleri Tanılamada kullanılan gözlem araçları, test ve envanterler Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık
4) Öğrenme Güçlüğü olan Üstün zekâlı yetenekli çocukların Özellikleri Tanılamada kullanılan gözlem araçları, test ve envanterler Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık
5) Öğrenme Güçlüğüne sahip Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Eğitim Uygulamaları Zenginleştirme/ Farklılaştırma/Bireysel Eğitim Planları Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık
6) Öğrenme Güçlüğüne sahip Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Eğitim Uygulamaları Zenginleştirme/ Farklılaştırma/Bireysel Eğitim Planları Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık
7) Öğrenme Güçlüğüne sahip Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Eğitim Uygulamaları Zenginleştirme/ Farklılaştırma/Bireysel Eğitim Planları Öğrenme Güçlükleri; Alev Girli,Ayşegül Bayraktar, Eğiten Kitap
8) Öğrenme Güçlüğüne sahip Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Eğitim Uygulamaları Zenginleştirme/ Farklılaştırma/Bireysel Eğitim Planları Öğrenme Güçlükleri; Alev Girli,Ayşegül Bayraktar, Eğiten Kitap
9) BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması Sarı, H.& iLİK, Ş. (2016).Öğretmenler, Uzmanlar, Aileler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Proğramı, Eğiten Kitap
10) BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması Sarı, H.& iLİK, Ş. (2016).Öğretmenler, Uzmanlar, Aileler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Proğramı, Eğiten Kitap
11) BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması Sarı, H.& iLİK, Ş. (2016).Öğretmenler, Uzmanlar, Aileler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Proğramı, Eğiten Kitap
12) BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması Sarı, H.& iLİK, Ş. (2016).Öğretmenler, Uzmanlar, Aileler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Proğramı, Eğiten Kitap
13) BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması
14) Dönem değerlendirmesi ve dönüt alınıp verilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık Öğrenme Güçlükleri; Alev Girli, Ayşegül Bayraktar, Eğiten Kitap
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 25 50
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı