ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GTE5113 | Üstün Zekalılar ve Yeteneklilerde Öğrenme Güçlükleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞİN KAPLAN SAYI |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; üstün zekâlı ve yetenekli olup; öğrenme güçlüğüne sahip çocukların eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri hakkında ve tüm gelişim boyutları konusunda bilgilendirmek, bu özelliklere sahip çocukların belirlenmesi ve kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi yapmak, bu çocuklara yönelik eğitim uygulamalarıyla tanıştırmak ve bu uygulamaları analiz edip değerlendirmesinin yapılarak, bu grubun bireysel ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretme konusunda gelişim sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Üstün zekâlı/özel yetenekli ve öğrenme güçlüğüne sahip çocukların eğitimine duyulan gereksinimlerin gerekçelerini açıklar. Üstün zekâlı/özel yetenekli ve öğrenme güçlüğüne sahip çocukların gelişim özelliklerini açıklar. Üstün zekâ/ Özel yetenek ve öğrenme güçlüğü olan öğrencileri derste öğrendiği yöntemleri kullanarak tanılar. Üstün zekâ/ Özel yetenek ve öğrenme güçlüğü olan bir çocuğun eğitimindeki uygulamaları araştırıp, sunar. Üstün zekâ/ Özel yetenek ve öğrenme güçlüğü olan bir çocuğa ihtiyacına göre hangi öğretim yönteminin uygun olduğuna karar verir. Üstün Zekâlı/özel yetenekli ve öğrenme güçlüğü olan çocuğa yönelik BEP/BOP hazırlar. |
Ulusal ya da uluslar-arası kapsamda öğrenme güçlüğü olan üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimlerinin ele alınması; haftalık okuma yüklenimleri ve sınıfta tartışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma | Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık | |
2) | Öğrenme Güçlüğü olan Üstün zekâlı yetenekli çocukların Özellikleri, Tanılamada kullanılan gözlem araçları, test ve envanterler | Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık | |
3) | Öğrenme Güçlüğü olan Üstün zekâlı yetenekli çocukların Özellikleri Tanılamada kullanılan gözlem araçları, test ve envanterler | Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık | |
4) | Öğrenme Güçlüğü olan Üstün zekâlı yetenekli çocukların Özellikleri Tanılamada kullanılan gözlem araçları, test ve envanterler | Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık | |
5) | Öğrenme Güçlüğüne sahip Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Eğitim Uygulamaları Zenginleştirme/ Farklılaştırma/Bireysel Eğitim Planları | Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık | |
6) | Öğrenme Güçlüğüne sahip Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Eğitim Uygulamaları Zenginleştirme/ Farklılaştırma/Bireysel Eğitim Planları | Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık | |
7) | Öğrenme Güçlüğüne sahip Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Eğitim Uygulamaları Zenginleştirme/ Farklılaştırma/Bireysel Eğitim Planları | Öğrenme Güçlükleri; Alev Girli,Ayşegül Bayraktar, Eğiten Kitap | |
8) | Öğrenme Güçlüğüne sahip Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Eğitim Uygulamaları Zenginleştirme/ Farklılaştırma/Bireysel Eğitim Planları | Öğrenme Güçlükleri; Alev Girli,Ayşegül Bayraktar, Eğiten Kitap | |
9) | BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması | Sarı, H.& iLİK, Ş. (2016).Öğretmenler, Uzmanlar, Aileler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Proğramı, Eğiten Kitap | |
10) | BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması | Sarı, H.& iLİK, Ş. (2016).Öğretmenler, Uzmanlar, Aileler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Proğramı, Eğiten Kitap | |
11) | BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması | Sarı, H.& iLİK, Ş. (2016).Öğretmenler, Uzmanlar, Aileler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Proğramı, Eğiten Kitap | |
12) | BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması | Sarı, H.& iLİK, Ş. (2016).Öğretmenler, Uzmanlar, Aileler İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Proğramı, Eğiten Kitap | |
13) | BEP BOP Tanımı Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklara yönelik BEP/BOP Hazırlanması | ||
14) | Dönem değerlendirmesi ve dönüt alınıp verilmesi |
Ders Notları: | Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri William N Bender Hakan Sarı Nobel Akademik Yayıncılık Öğrenme Güçlükleri; Alev Girli, Ayşegül Bayraktar, Eğiten Kitap |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |