|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma
Zeka, Yetenek ve Üstün Zeka Kavramlarının Ele alınması
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
2) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma
Zeka, Yetenek ve Üstün Zeka Kavramlarının Ele alınması |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
3) |
Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların özellikleri |
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
4) |
Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların özellikleri |
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
5) |
Üstün zekalı ve Yetenekli Çocuklarda Kullanılan Modellerin İncelenmesi
Renzulli Üçlü Zenginleştirme Modeli ve Uygulanması |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
6) |
Üstün zekalı ve Yetenekli Çocuklarda Kullanılan Modellerin İncelenmesi
Purdue Üç Basamaklı Zenginleştirme Modeli ve Uygulanması |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
7) |
Üstün zekalı ve Yetenekli Çocuklarda Kullanılan Modellerin İncelenmesi
Bütünleştirilmiş Müfredat Modeli Modeli ve Uygulanması |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
8) |
Üstün zekalı ve Yetenekli Çocuklarda Kullanılan Modellerin İncelenmesi
Izgara Müfredat Modeli ve Uygulanması |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
9) |
Üstün zekalı ve Yetenekli Çocuklarda Kullanılan Modellerin İncelenmesi
Paralel Müfredat Modeli ve Uygulanması |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
10) |
Üstün zekalı ve Yetenekli Çocuklarda Kullanılan Modellerin İncelenmesi
Entegre Müfredat Modeli ve Uygulanması |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tez
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
11) |
Üstün zekalı ve Yetenekli Çocuklarda Kullanılan Diğer Modellerin İncelenmesi |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tez
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
12) |
Üstün zekalı ve özel yetenekli çocuklara yönelik program tasarımı |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Kaya&Ogurlu (2014). Üstün Zekalılarda En İyi Uygulamalar, Nobel yayınları.
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
13) |
Üstün zekalı ve özel yetenekli çocuklara yönelik program tasarımı |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Kaya&Ogurlu (2014). Üstün Zekalılarda En İyi Uygulamalar, Nobel yayınları.
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
14) |
Programların eleştirel bir biçimde irdelemesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
9) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
10) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
13) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|