ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GTE5107 | Üstün Zekalılarda Erken Eğitim | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞİN KAPLAN SAYI |
Dersin Amacı: | Bu ders, üstün zekâ/ özel yeteneklilerin erken eğitimi konusunda bütünsel bir bakış açısı kazanılmasını ve bu çocuklarla yapılması gereken ev ve sınıf içi uygulamalarının ele alınmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların eğitimine duyulan gereksinimlerin gerekçelerini açıklar. Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların erken gelişim özelliklerini açıklar. Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların erken dönemde tanılanmasında kullanılan araçları anlatır. Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin erken dönemde evde eğitim olanaklarını belirler. Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin erken dönemde okulda eğitim olanaklarını belirler. Üstün zekâlı ve yetenekli olan bir çocuğa erken dönemde ihtiyacına göre hangi eğitim yönteminin uygun olduğuna karar verir. Üstün Zekâlı ve yetenekli çocuğa yönelik Zenginleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlar. |
Ulusal ya da uluslar-arası erken dönemde üstün zekalı ve yeteneklilerin eğitimlerinin ele alınması; haftalık okuma yüklenimleri ve sınıfta tartışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma Zeka, Yetenek ve Üstün Zeka Kavramlarının Ele alınması | Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları | |
2) | Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların özellikleri ve tanılanması | Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test ve Değerleme. Nobel Yayınları. | |
3) | Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların özellikleri ve tanılanması | Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test ve Değerleme. Nobel Yayınları. | |
4) | Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanmas | Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. | |
5) | Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması | Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. | |
6) | Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması | Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. | |
7) | 3-6 yaş arası Üstün Zekalı ve l Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi | Sayı, A. (2015) Zenginleştirilmiş eğitim notları Diken, İ.(2018). Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Yayıncılık | |
8) | 3-6 yaş arası Üstün Zekalı ve l Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi | Sayı, A. (2015) Zenginleştirilmiş eğitim notları Diken, İ.(2018). Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Yayıncılık | |
9) | 3-6 yaş arası Üstün Zekalı ve l Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi | Sayı, A. (2015) Zenginleştirilmiş eğitim notları Diken, İ.(2018). Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Yayıncılık | |
10) | Ana okulunda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi | Siegel, J. D.& Byrson ,T.P.(2015). Bütün Beyinli Çocuklar, Koridor yayıncılık S, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır? | |
11) | Ana okulunda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi | Siegel, J. D.& Byrson ,T.P.(2015). Bütün Beyinli Çocuklar, Koridor yayıncılık S, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır? | |
12) | Ana okulunda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi | Siegel, J. D.& Byrson ,T.P.(2015). Bütün Beyinli Çocuklar, Koridor yayıncılık S, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır? | |
13) | Erken Çocukluk Dönemi Üstün zekalı ve özel yetenekli çocuklara yönelik etkinlik hazırlama | Parks, S.& Black, H. Düşünme Becerilerini Geliştirme 1-2-3-4-5 Renzulli, J. Markers Yaratıcılığı gELİŞTİRME 1-2-3-4 | |
14) | Dönemle ilgili dönüt alma ve verme Erken Çocukluk Dönemi Üstün zekalı ve özel yetenekli çocuklara yönelik etkinlik hazırlama | Parks, S.& Black, H. Düşünme Becerilerini Geliştirme 1-2-3-4-5 Renzulli, J. Markers Yaratıcılığı Geliştirme 1-2-3-4 |
Ders Notları: | Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. Yılmaz, D. (2015) Üstün Yetenekliler İçin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları. Nobel Yayınları Mendaglio, S.&Peterson, J.S.(2016). Çev: Aziz Yıldırım.Üstün Yetenekliler Danışmanlık Modelleri, Nobel Yayıncılık. Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları Ek Okuma: Eriş, B.(2017). Anne Beynim Aç Sekman, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır? |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |