ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GTE5107 Üstün Zekalılarda Erken Eğitim Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞİN KAPLAN SAYI
Dersin Amacı: Bu ders, üstün zekâ/ özel yeteneklilerin erken eğitimi konusunda bütünsel bir bakış açısı kazanılmasını ve bu çocuklarla yapılması gereken ev ve sınıf içi uygulamalarının ele alınmasını amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların eğitimine duyulan gereksinimlerin gerekçelerini açıklar.
Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların erken gelişim özelliklerini açıklar.
Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların erken dönemde tanılanmasında kullanılan araçları anlatır.
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin erken dönemde evde eğitim olanaklarını belirler.
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin erken dönemde okulda eğitim olanaklarını belirler.
Üstün zekâlı ve yetenekli olan bir çocuğa erken dönemde ihtiyacına göre hangi eğitim yönteminin uygun olduğuna karar verir.
Üstün Zekâlı ve yetenekli çocuğa yönelik Zenginleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlar.

Dersin İçeriği

Ulusal ya da uluslar-arası erken dönemde üstün zekalı ve yeteneklilerin eğitimlerinin ele alınması; haftalık okuma yüklenimleri ve sınıfta tartışmalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma Zeka, Yetenek ve Üstün Zeka Kavramlarının Ele alınması Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları
2) Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların özellikleri ve tanılanması Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test ve Değerleme. Nobel Yayınları.
3) Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların özellikleri ve tanılanması Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test ve Değerleme. Nobel Yayınları.
4) Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanmas Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları.
5) Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları.
6) Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları.
7) 3-6 yaş arası Üstün Zekalı ve l Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi Sayı, A. (2015) Zenginleştirilmiş eğitim notları Diken, İ.(2018). Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Yayıncılık
8) 3-6 yaş arası Üstün Zekalı ve l Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi Sayı, A. (2015) Zenginleştirilmiş eğitim notları Diken, İ.(2018). Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Yayıncılık
9) 3-6 yaş arası Üstün Zekalı ve l Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi Sayı, A. (2015) Zenginleştirilmiş eğitim notları Diken, İ.(2018). Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Yayıncılık
10) Ana okulunda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi Siegel, J. D.& Byrson ,T.P.(2015). Bütün Beyinli Çocuklar, Koridor yayıncılık S, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır?
11) Ana okulunda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi Siegel, J. D.& Byrson ,T.P.(2015). Bütün Beyinli Çocuklar, Koridor yayıncılık S, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır?
12) Ana okulunda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi Siegel, J. D.& Byrson ,T.P.(2015). Bütün Beyinli Çocuklar, Koridor yayıncılık S, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır?
13) Erken Çocukluk Dönemi Üstün zekalı ve özel yetenekli çocuklara yönelik etkinlik hazırlama Parks, S.& Black, H. Düşünme Becerilerini Geliştirme 1-2-3-4-5 Renzulli, J. Markers Yaratıcılığı gELİŞTİRME 1-2-3-4
14) Dönemle ilgili dönüt alma ve verme Erken Çocukluk Dönemi Üstün zekalı ve özel yetenekli çocuklara yönelik etkinlik hazırlama Parks, S.& Black, H. Düşünme Becerilerini Geliştirme 1-2-3-4-5 Renzulli, J. Markers Yaratıcılığı Geliştirme 1-2-3-4

Kaynaklar

Ders Notları: Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. Yılmaz, D. (2015) Üstün Yetenekliler İçin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları. Nobel Yayınları Mendaglio, S.&Peterson, J.S.(2016). Çev: Aziz Yıldırım.Üstün Yetenekliler Danışmanlık Modelleri, Nobel Yayıncılık. Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları Ek Okuma: Eriş, B.(2017). Anne Beynim Aç Sekman, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır?
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 25 50
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı