|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
2) |
Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması
Padlet Uygulaması
|
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
3) |
Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması
Padlet Uygulaması
|
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
4) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
5) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
6) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
7) |
Yaratıcılığın Önemi
Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
Yaratıcı Liderler
Kahoot uygulamasının Tanıtılması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
8) |
Yaratıcılığın Önemi
Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
Yaratıcı Liderler
Kahoot uygulamasının Tanıtılması |
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
9) |
Yaratıcı Düşünmenin Engeller
Zihin Tasarımı Testinin Uygulanması
Mindmup Uygulamasında Zihin Haritası
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
10) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
Beyin Fırtınası tekniği ve Uygulaması
Beyin Fırtınası kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
11) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
Sinektik Tekniği
Tondoo Uygulaması
Sinektik Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
12) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
SCAMPER Tekniği
SCAMPER Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
13) |
STAMPS
Zorlanan ilişkiler Tekniği
Yaratıcı Organizasyonlar Tekniği
Nitelik Listeleme Tekniği
Nitelik Listeleme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
14) |
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği
Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
Dönütler ve Dönem Değerlendirmesi |
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
|
Ders Notları: |
1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
|
2) |
Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
|
3) |
Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
|
4) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
|
5) |
Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
|
6) |
Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
|
7) |
Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
|
8) |
Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
|
9) |
Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
|
10) |
Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
|
11) |
Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
|
12) |
Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
|