|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
1) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma
Zeka, Yetenek ve Üstün Zeka Kavramlarının Ele alınması |
|
2) |
Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların özellikleri ve tanılanması |
Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları |
3) |
Kullanılan Testler
Raven SPM Plus
Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT
Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması
|
Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. |
4) |
Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması |
Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. |
5) |
Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları
Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
6) |
Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları
Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
7) |
Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları
Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
8) |
Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları
Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
9) |
ARA SINAV |
|
10) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
11) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
12) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
13) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
14) |
Önerilen yönem teknik ve uygulamaların eleştirel bir biçimde irdelemesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
9) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
10) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
13) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|