ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE5014 | Erken Çocuklukta Sosyal Bilimler Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEMİHA FÜSUN AKDAĞ AYCİBİN |
Dersin Amacı: | Çocuklarda sosyal bilim kavramlarının geliştirilmesi. Erken çocukluk döneminde kişisel ve sosyal gelişim. Çocuklara tarih, coğrafya, yurttaşlık ve ekonomi öğretimi. Bireysel farklılıklar ve kültürel çeşitlilik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Erken çocuklukta sosyal bilimler eğitiminin yapılarını, temel kavramlarını ve sorgulama araçlarını açıklar. 2) Erken çocukluk eğitiminde gelişimsel olarak uygun sosyal bilimler müfredatı ve eğitsel planlar hazırlar. 3) Çocuklara sosal bilimleri öğretirken uygun eğitsel stratejilerden faydalanır. 4) Çocuklar için uygun sosyal bilimleri öğrenme deneyimleri ve ortamları tasarlar. 5) Çocukların sosyal bilimler becerilerini ve onların sosyal bilimler kavram bilgilerini değerlendirmek için uygun ölçme araç ve yöntemlerini kullanır. 6) Erken çocukluk eğitiminde sosyal bilimler programını uygulamak için kaynakların, materyallerin, edyanın ve teknoljinin nasıl kullanılacağını bilir. 7) Çocukların gelişiminde ailenin, kültürün ve toplumun sahip olduğu önem hakkında bir bilinç geliştirir ve bunların sosyal bilimler öğretiminde kaynak olarak nasıl kullanılacağını öğrenir. |
Erken çocukluk döneminde kişisel ve sosyal gelişim. Kendilik ve başkaları kavramı, toplum. Davranışlar ve değerler. Çocuklarda sosyal bilim kavramlarının gelişirme:zaman, devamlılık, değişim, insanlar, yerler/alanlar, çevre, üretim, dağılım, tüketim, yurttaşlık ve demokrasi. Çocuklara tarih, coğrafya, yurttaşlık ve ekonomi öğretimi. Ev-okul ilişkisi. Bireysel farklılıklara ve kültürel çeşitliliğe saygı/değer verme. Sosyal çalışmalar ve çocukların öğrenmesini ölçme. Erken çcukluk döneminde sosyal çalışmaları öğrenme ortamları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | Kaynaklar: 1. Seefeldt, C., Castle, S. D., & Falconer, R. (2010). Social studies for the preschool/primary child. Columbus, OH: Merrill. 2. Seefeldt, C.&Galper, A. (2006). Active experiences for active children: Social studies. Boston, MA: Merrill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |