ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5014 Erken Çocuklukta Sosyal Bilimler Eğitimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEMİHA FÜSUN AKDAĞ AYCİBİN
Dersin Amacı: Çocuklarda sosyal bilim kavramlarının geliştirilmesi. Erken çocukluk döneminde kişisel ve sosyal gelişim. Çocuklara tarih, coğrafya, yurttaşlık ve ekonomi öğretimi. Bireysel farklılıklar ve kültürel çeşitlilik.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Erken çocuklukta sosyal bilimler eğitiminin yapılarını, temel kavramlarını ve sorgulama araçlarını açıklar.
2) Erken çocukluk eğitiminde gelişimsel olarak uygun sosyal bilimler müfredatı ve eğitsel planlar hazırlar.
3) Çocuklara sosal bilimleri öğretirken uygun eğitsel stratejilerden faydalanır.
4) Çocuklar için uygun sosyal bilimleri öğrenme deneyimleri ve ortamları tasarlar.
5) Çocukların sosyal bilimler becerilerini ve onların sosyal bilimler kavram bilgilerini değerlendirmek için uygun ölçme araç ve yöntemlerini kullanır.
6) Erken çocukluk eğitiminde sosyal bilimler programını uygulamak için kaynakların, materyallerin, edyanın ve teknoljinin nasıl kullanılacağını bilir.
7) Çocukların gelişiminde ailenin, kültürün ve toplumun sahip olduğu önem hakkında bir bilinç geliştirir ve bunların sosyal bilimler öğretiminde kaynak olarak nasıl kullanılacağını öğrenir.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde kişisel ve sosyal gelişim. Kendilik ve başkaları kavramı, toplum. Davranışlar ve değerler. Çocuklarda sosyal bilim kavramlarının gelişirme:zaman, devamlılık, değişim, insanlar, yerler/alanlar, çevre, üretim, dağılım, tüketim, yurttaşlık ve demokrasi. Çocuklara tarih, coğrafya, yurttaşlık ve ekonomi öğretimi. Ev-okul ilişkisi. Bireysel farklılıklara ve kültürel çeşitliliğe saygı/değer verme. Sosyal çalışmalar ve çocukların öğrenmesini ölçme. Erken çcukluk döneminde sosyal çalışmaları öğrenme ortamları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Kaynaklar: 1. Seefeldt, C., Castle, S. D., & Falconer, R. (2010). Social studies for the preschool/primary child. Columbus, OH: Merrill. 2. Seefeldt, C.&Galper, A. (2006). Active experiences for active children: Social studies. Boston, MA: Merrill.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı