|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, lineer denklemler, doğrusal ikinci dereceden modeller |
|
2) |
Fonksiyonlar, polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar |
|
3) |
Üstel ve logaritmik fonksiyonlar |
|
4) |
Trigonometrik fonksiyonlar. Biyolojik modeller |
|
5) |
Limit ve Süreklilik |
|
6) |
Türevin kesin tanımı ve türev alma kuralları |
|
7) |
Türev ve türev uygulamaları üstel, logaritma ve trigonometrik fonksiyonların türevleri |
|
8) |
Türevin uygulamları, grafik çizimi |
|
9) |
Optimizasyon, lojistik ve diğer doğrusal olmayan ayrık dinamik
modellere uygulamalar |
|
10) |
Belirli integraller ve integralin temel teoremi |
|
11) |
Temel integrasyon formülleri |
|
12) |
İntegral kuralları ve uygulamalar |
|
13) |
Diferensiyel denklemlere giriş ve lineer diferensiyel denklemler |
|
14) |
Ayrılabilir diferensiyel denklemler ve uygulamaları |
|
Ders Notları: |
1-Applied Mathematics for business, Economics, Life Sciences and Social Sciences by R. A. Barnett, M. R. Ziegler, K. E. Byleen.
2-Thomas' Calculus International Edition 12th Edition George Thomas, Maurice Weir, Joel Hass, Frank Giordano |
Diğer Kaynaklar: |
1-Applied Mathematics for business, Economics, Life Sciences and Social Sciences by R. A. Barnett, M. R. Ziegler, K. E. Byleen.
2-Thomas' Calculus International Edition 12th Edition George Thomas, Maurice Weir, Joel Hass, Frank Giordano |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
|
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
|
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
|
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
|
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
|
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
|
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
|
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
|
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
|
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
|
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
|