Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. DNA izolasyonu, miktar tayini, agaroz jel elektroforezini tartışır.
2. Polymeraz Zincir Reaksiyonu (PCR), kurallar, optimizasyon, temel uygulamalarını tanımlar.
3. Rekombinant DNA teknolojisi (gen overexpresyonu ve susturma vektorleri, klonlama, transfeksiyon, transformasyon) konularını tanımlar.
4. DNA Sekans analizi, Southern Blot yöntemlerini değerlendirir.
5. RNA izolasyonu, miktar tayini, cDNA sentezi, cDNA kütüphanesi oluşturma konularını tanımlar.
6. Q-PCR, RT-PCR. miRNA yöntemlerini tanımlar.
7. Microarray analizi ve Northern Blot yöntemlerini tanımlar.
8. Protein izolasyonu, miktar tayini, SDS-PAGE, Commassie boyama teknikleri ile tanışır.
9. Western Blot, Immuno-boyama, Protein görüntüleme tekniklerini tartışır.
10. Protein purifikasyon tekniklerini tanımlar.
11. Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid) yöntemlerini değerlendirir.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Deneysel Yöntemler dersine giriş
|
Okuma |
2) |
DNA izolasyonu, miktar tayini, agaroz jel elektroforezi
|
Okuma |
3) |
Polymeraz Zincir Reaksiyonu (PCR), kurallar, optimizasyon, temel uygulamalar
|
Okuma |
4) |
Rekombinant DNA teknolojisi (gen overexpresyonu ve susturma vektorleri, klonlama, transfeksiyon, transformasyon)
|
Okuma |
5) |
DNA Sekans analizi, Southern Blot
|
Okuma |
6) |
RNA izolasyonu, miktar tayini, cDNA sentezi, cDNA kutuphanesi oluşturma
|
Okuma |
7) |
Q-PCR, RT-PCR. miRNA
|
Okuma |
8) |
Microarray analizi ve Northern Blot I
|
Okuma |
9) |
Microarray analizi ve Northern Blot II
|
Okuma |
10) |
Protein izolasyonu, miktar tayini, SDS-PAGE, Commassie boyama
|
Okuma |
11) |
Western Blot, Immuno-boyama, Protein görüntüleme
|
Okuma |
12) |
Protein purifikasyon teknikleri
|
Okuma |
13) |
Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid)-I
|
Okuma |
14) |
Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid)-II
|
Okuma |
Ders Notları: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be supplied weekly.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Current Protocols in Molecular Biology, Wiley Online Library, ISBN: 9780471142720
2. Lab Math, Dany Spencer Adams, CSHL Press, 2003, ISBN 0879696346, 9780879696344
3. Lab Ref, Albert S. Mellick, Linda Rodgers Cold Spring Harbor Laboratory Press, ISBN-13: 978-0879698157
4. Molecular Cloning: A Laboratory Manual, Joseph Sambrook, David William Russell, CSHL Press, 2001, ISBN 0879695773, 9780879695774
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
5 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
3 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
5 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
2 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
5 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
5 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
5 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
4 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |