MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG2006 | Hücre Biyolojisi II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin hücre membran transportu, sinyal iletimi, hücre döngüsü, hücre ölümü, kanser, kök hücre biyolojisi, rejeneratif tıp, doku mühendisliği, gelişimsel biyoloji, viruslar ve immünoloji konularını öğrenmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hücre membran transportunu tanımlar, 2. Hücre sinyal iletimi mekanizmalarını tartışır, 3. Hücre döngüsünü tanımlar, 4. Hücre ölümü ve yenilenmesini inceler, 5. Kanser ile ilişkili mekanizmaları tartışır., 6. Kanser tedavisinde güncel yaklaşımları gözden geçirir, 7. Kök hücre biyolojisini tartışır, 8. Hücresel yeniden programlama ve rejeneratif tıp konularını tartışır, 9. Doku mühendisliğini inceler, 10. Gelişimsel biyolojiyi tanımlar, 11. Virüsleri tartışır, 12. Immünolojiyi tanımlar. |
Bu dersin içeriği, hücre membran transportu, sinyal iletimi, hücre döngüsü, hücre ölümü, kanser, kök hücre biyolojisi, rejeneratif tıp, doku mühendisliği, gelişimsel biyoloji, viruslar ve immünoloji konularını kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Membran transportu I (pasif transport) | Okuma | |
2) | Membran transportu II (aktif transport, endositoz, ekzositoz) | Okuma | |
3) | Sinyal iletimi I | Okuma | |
4) | Sinyal iletimi II | Okuma | |
5) | Hücre döngüsü | Okuma | |
6) | Hücre ölümü ve yenilenmesi | Okuma | |
7) | Kanser | Okuma | |
8) | Kanser tedavisinde güncel yaklaşımlar | Okuma | |
9) | Kök hücre biyolojisi | Okuma | |
10) | Hücresel yeniden programlama ve rejeneratif tıp | Okuma | |
11) | Doku mühendisliği | Okuma | |
12) | Gelişimsel biyoloji | Okuma | |
13) | Virüsler | Okuma | |
14) | Immünoloji | Okuma |
Ders Notları: | Hücre Biyolojisi II ders notları haftalık verilecektir. Cell Biology II lecture notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Lewin`s Genes X., Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick, Jones & Bartlett Publishers; 10th edition (2009), ISBN-13: 9780763766320 2. Molecular Biology of the Cell, Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter Garland Science; 5th edition (2007), ISBN-13: 978-0815341055 3. The Cell: A Molecular Approach, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Sinauer Associates, 5th edition (2009), ISBN-13: 978-0878933976 4. Molecular Biology of the Gene. (4th ed.) 1987. James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine, Richard Losick, Inglis CSHLP., Benjamin Cummings Publishers, 6th edition (2007), ISBN-13: 978-0805395921 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 10 | % 20 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 4 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 4 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 3 |