MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4064 | Hayvan Doku Kültürü | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Ders kapsamında hayvan doku kültürü yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, fluoresan mikroskobu, ELIZA okuyucu gibi tekniklerin uygulanması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Aseptik ve kontrollü koşullarda hücre canlılığının sağlanması 2. Hücre kültürü prensiplerini bilmek ve uygulamak 3. Hücre kültürü ortamı gereksinimlerini ayırt edebilmek 4. Hücre canlılığını nicel ve nitel yollarla tespit edebilmek 5. Hücre ölümünü nicel ve nitel yollarla tespit edebilmek 6. Hücre metabolik faaliyetlerini floresan mikroskobu yardımı ile belirleyebilmek |
Ders kapsamında hayvan doku kültürü yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, fluoresan mikroskobu, ELIZA okuyucu gibi tekniklerin uygulanması amaçlanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temel tanımlamalar ve kavramlar. doku kültürü laboratuarı, gerekli cihaz ve malzeme | ||
2) | Aseptik teknikler | ||
3) | Hayvan doku kültürü besiyerleri | ||
4) | Primer hücre kültürleri ve hücre hatlarının sürdürülmesi | ||
5) | Laminar akış kabini kullanımı, CO2 inkübatörü kullanımı, hücre kültür odasının düzenlenmesi | ||
6) | Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları I | ||
7) | Hücre kültüründe genel teknikler: Hücre tiplerinin tanımlanması, ekim koşulları II | ||
8) | Hücre sayım yöntemleri, ekim ve kültüre alma | ||
9) | Hcre hazırlama, hücre dondurma ve çözme | ||
10) | Hücre canlılığının tespiti: MTT yöntem | ||
11) | Hücre canlılığının tespiti: Trypan blue ile boyama | ||
12) | Hücre ölümünün belirlenmesi: PI boyama | ||
13) | Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi I | ||
14) | Hücrelerde gerçekleşen çeşitli metabolik olayların belirlenmesi II |
Ders Notları: | Course notes will be provided |
Diğer Kaynaklar: | Culture of Animal Cells, A manual of basic technique, R. Ian FRESHNEY |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |