MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4063 Biyoetik Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturma amacındadır. Bu çerçevede bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarının yapıları incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Felsefi düşünme yöntemlerini kazandırmak
2. Mesleki bir etik kavrayışı kazandırmak
3. Biyoetik konusunda bütünlüklü bir bakış açısı kazandırmak
4. Bir problemi farklı açılardan ele alma yeterliği kazandırmak
5. Modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturmak
6. Bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarını incelemek

Dersin İçeriği

Bu ders modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturma amacındadır. Bu çerçevede bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarının yapıları incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Felsefe ve çağdaş dünya problemleri, Felsefi düşünce
2) Etik ve Ahlak Felsefesi Ayrımı, Biyoetik açısından etik, ahlak ve bilim felsefesi. Etik kuramı ve biyoetik.
3) Biyoetik nedir? Biyoetiğin tarihsel arka planı, Antikçağ’da biyoetik.
4) Kültür, cinsiyet, yasa, teoloji ve biyoetik.
5) Ahlaki ve teknik bilgi, Sınır Ahlakı kavramı.
6) Bilimsel özgürlük, bilimsel özerklik ve Biyoetik,
7) Etik düşünme ve felsefi, klinik ve kültürel boyutları. Etik rölativizm.
8) Modern felsefe ve modern tıp
9) Yaşamın değeri, Ölüm, Öldürmek ve ölüme izin vermek, Ölümden kurtarmak ve ölüme izin vermek, ötenazi.
10) Kişisel özdeşlik, İnsan olmak, Birey olmak
11) “Doğal” olanın normatifliği, İnsan klonlama, Yeni yaşam formlarının yaratılması ve geliştirilmesi.
12) Kişilik, Embryo’nun ahlaki konumu, İnsan olmak ve kişi olmak
13) Hayvanların öldürülmesi ve insanların öldürülmesi.
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları: Silbergeld Jecker, N.A., Jonsen, A. R., Pearlman R. A., Bioethics: an introduction to the history, methods and practice, 2007, Jones and Barlett Publishers.
Diğer Kaynaklar: Kuhse, H., Singer, P., Bioethics: an anthology, 2006, Blackwell Publishing

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı