ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4063 | Biyoetik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturma amacındadır. Bu çerçevede bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarının yapıları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Felsefi düşünme yöntemlerini kazandırmak 2. Mesleki bir etik kavrayışı kazandırmak 3. Biyoetik konusunda bütünlüklü bir bakış açısı kazandırmak 4. Bir problemi farklı açılardan ele alma yeterliği kazandırmak 5. Modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturmak 6. Bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarını incelemek |
Bu ders modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturma amacındadır. Bu çerçevede bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarının yapıları incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Felsefe ve çağdaş dünya problemleri, Felsefi düşünce | ||
2) | Etik ve Ahlak Felsefesi Ayrımı, Biyoetik açısından etik, ahlak ve bilim felsefesi. Etik kuramı ve biyoetik. | ||
3) | Biyoetik nedir? Biyoetiğin tarihsel arka planı, Antikçağ’da biyoetik. | ||
4) | Kültür, cinsiyet, yasa, teoloji ve biyoetik. | ||
5) | Ahlaki ve teknik bilgi, Sınır Ahlakı kavramı. | ||
6) | Bilimsel özgürlük, bilimsel özerklik ve Biyoetik, | ||
7) | Etik düşünme ve felsefi, klinik ve kültürel boyutları. Etik rölativizm. | ||
8) | Modern felsefe ve modern tıp | ||
9) | Yaşamın değeri, Ölüm, Öldürmek ve ölüme izin vermek, Ölümden kurtarmak ve ölüme izin vermek, ötenazi. | ||
10) | Kişisel özdeşlik, İnsan olmak, Birey olmak | ||
11) | “Doğal” olanın normatifliği, İnsan klonlama, Yeni yaşam formlarının yaratılması ve geliştirilmesi. | ||
12) | Kişilik, Embryo’nun ahlaki konumu, İnsan olmak ve kişi olmak | ||
13) | Hayvanların öldürülmesi ve insanların öldürülmesi. | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | Silbergeld Jecker, N.A., Jonsen, A. R., Pearlman R. A., Bioethics: an introduction to the history, methods and practice, 2007, Jones and Barlett Publishers. |
Diğer Kaynaklar: | Kuhse, H., Singer, P., Bioethics: an anthology, 2006, Blackwell Publishing |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |