SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5105 Yönetim ve Stratejik Liderlik Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi İBRAHİM AYHAN TON
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK AKDEMİR
Öğ.Gör. YILDIRAY ÖRNEKLİ
Dr. Öğr. Üyesi ORÇUN TÜREGÜN
Dr. Öğr. Üyesi GÜL SELİN ERBEN
Dr. Öğr. Üyesi AHMET GÖKHAN ACAR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere yönetim biliminin temel ilkeleri ile stratejik liderliğin teorik ve uygulamalı yönlerini kazandırmaktır. Öğrenciler, örgütsel davranıştan liderlik kuramlarına, stratejik karar almadan kurumsal değişim yönetimine kadar çok boyutlu konularla tanışacak, liderlik becerilerini hem bireysel hem de organizasyonel bağlamda geliştirme fırsatı bulacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yönetim ve liderlik kavramlarını tanımlayabilir.

2. Stratejik karar alma süreçlerini analiz edebilir.

3. Farklı liderlik tarzlarını ve bunların örgütsel etkilerini değerlendirebilir.

4. Kurumsal değişim ve dönüşüm süreçlerine yönelik stratejiler geliştirebilir.

5. Etik, vizyoner ve etkili liderlik uygulamalarını tanıyabilir ve uygulayabilir.

6. Stratejik liderlik bağlamında sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk kavramlarını tartışabilir.

Dersin İçeriği

Ders, yönetim kuramlarının tarihsel gelişimi, stratejik liderliğin temel unsurları, liderlik stilleri, karar verme teknikleri, örgütsel davranış, motivasyon teorileri, değişim yönetimi, kurumsal vizyon ve misyon geliştirme gibi konuları içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Eren, E. (2022). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları. Dinçer, Ö. (2021). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayınları. Daft, R. L. (2021). The Leadership Experience. Cengage Learning. Northouse, P. G. (2022). Leadership: Theory and Practice (9th Ed.). SAGE Publications.
Diğer Kaynaklar: Eren, E. (2022). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları. Dinçer, Ö. (2021). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayınları. Daft, R. L. (2021). The Leadership Experience. Cengage Learning. Northouse, P. G. (2022). Leadership: Theory and Practice (9th Ed.). SAGE Publications.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 15
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 35
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 5 70
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 15 15
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzey Siber Güvenlik kavramlarını anlamak ve uygulamak
2) İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisini siber güvenlik problemlerinin çözümünde uygulamak.
3) Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak.
4) Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak.
5) Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak.
6) Bilimsel bilgiye ulaşmak
7) Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
8) Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
9) Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
10) Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek