SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5105 | Yönetim ve Stratejik Liderlik | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Görevlisi İBRAHİM AYHAN TON Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK AKDEMİR Öğ.Gör. YILDIRAY ÖRNEKLİ Dr. Öğr. Üyesi ORÇUN TÜREGÜN Dr. Öğr. Üyesi GÜL SELİN ERBEN Dr. Öğr. Üyesi AHMET GÖKHAN ACAR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere yönetim biliminin temel ilkeleri ile stratejik liderliğin teorik ve uygulamalı yönlerini kazandırmaktır. Öğrenciler, örgütsel davranıştan liderlik kuramlarına, stratejik karar almadan kurumsal değişim yönetimine kadar çok boyutlu konularla tanışacak, liderlik becerilerini hem bireysel hem de organizasyonel bağlamda geliştirme fırsatı bulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yönetim ve liderlik kavramlarını tanımlayabilir. 2. Stratejik karar alma süreçlerini analiz edebilir. 3. Farklı liderlik tarzlarını ve bunların örgütsel etkilerini değerlendirebilir. 4. Kurumsal değişim ve dönüşüm süreçlerine yönelik stratejiler geliştirebilir. 5. Etik, vizyoner ve etkili liderlik uygulamalarını tanıyabilir ve uygulayabilir. 6. Stratejik liderlik bağlamında sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk kavramlarını tartışabilir. |
Ders, yönetim kuramlarının tarihsel gelişimi, stratejik liderliğin temel unsurları, liderlik stilleri, karar verme teknikleri, örgütsel davranış, motivasyon teorileri, değişim yönetimi, kurumsal vizyon ve misyon geliştirme gibi konuları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | Eren, E. (2022). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları. Dinçer, Ö. (2021). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayınları. Daft, R. L. (2021). The Leadership Experience. Cengage Learning. Northouse, P. G. (2022). Leadership: Theory and Practice (9th Ed.). SAGE Publications. |
Diğer Kaynaklar: | Eren, E. (2022). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları. Dinçer, Ö. (2021). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayınları. Daft, R. L. (2021). The Leadership Experience. Cengage Learning. Northouse, P. G. (2022). Leadership: Theory and Practice (9th Ed.). SAGE Publications. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 5 | 70 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Siber Güvenlik kavramlarını anlamak ve uygulamak | |
2) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisini siber güvenlik problemlerinin çözümünde uygulamak. | |
3) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak. | |
4) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak. | |
5) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak. | |
6) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
7) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
8) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
9) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
10) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |