Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü, başarılı girişimcilik öyküleri, küçük işletmelerin yönetim, üretim, insan kaynakları, halkla ilişkiler, finansman fonksiyonları gösterilmektedir. Ayrıca, inovasyon süreçleri, yeni fikir üretimi, yeni fikir ve metotların geliştirilip uygulanması süreci ve girişimcilerin inovasyon yaklaşımlarını içermektedir. |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kime "Girişimci" denir?
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
2) |
Fikir Oluşturma ve Fırsatları Belirleme
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
3) |
Girişimcilik Fikrinin Geliştirilmesi
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
4) |
İnovasyon ve Strateji
|
Innovation and Business Strategy
|
5) |
Yaratıcılık Çeşitleri
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
6) |
İnovasyon Döngüsü
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
7) |
İş Modellerinin İyileştirilmesi
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
8) |
Tasarlayarak Düşünmek
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
9) |
İnovasyon Kaynağı olarak Tüketici
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
10) |
İnovasyonu Stratejiyle Bütünleştirmek
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
11) |
Girişimci bir Güç olarak İnovasyon
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
12) |
Girişimci Takımlar: Startup.com
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
13) |
Girişimcilik ve Ekonomik Gelişim
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
14) |
Girişimcilik Kariyeri
|
The Entrepreneurial Career
|
15) |
Final Sınavı
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
8) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
14) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|