ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5339 Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dr. Öğr. Üyesi MERİÇ ESAT BEBİTOĞLU
Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Dersin Amacı: Yeni ekonomi de en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilere stratejik problemleri çözmek için inovatif alternatifler geliştirme metotları ve araçlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.Öğrenciler yaratıcılık konusunu bireysel ve grup perspektifinden yaklaşarak çalışacak, inovasyon fırsatlarını tanımayı ve inovasyon önündeki engellerle mücadele etmeyi öğreneceklerdir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş yaşamında başarılı olma yöntemlerini kavrar.
2. İnovasyonun amacını, süreçlerini ve metotlarını açıklayabilecektir.
3. Yeni fikirler uygulamak için stratejiler geliştirebilecektir.
4.Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar.
5.Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrar.
6.Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrar.
7. İş fikirlerinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz etme
8. İş planı oluşturma, tesis planlama

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü, başarılı girişimcilik öyküleri, küçük işletmelerin yönetim, üretim, insan kaynakları, halkla ilişkiler, finansman fonksiyonları gösterilmektedir. Ayrıca, inovasyon süreçleri, yeni fikir üretimi, yeni fikir ve metotların geliştirilip uygulanması süreci ve girişimcilerin inovasyon yaklaşımlarını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kime "Girişimci" denir? Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
2) Fikir Oluşturma ve Fırsatları Belirleme Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
3) Girişimcilik Fikrinin Geliştirilmesi Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
4) İnovasyon ve Strateji Innovation and Business Strategy
5) Yaratıcılık Çeşitleri Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
6) İnovasyon Döngüsü Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
7) İş Modellerinin İyileştirilmesi Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
8) Tasarlayarak Düşünmek Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
9) İnovasyon Kaynağı olarak Tüketici Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
10) İnovasyonu Stratejiyle Bütünleştirmek Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
11) Girişimci bir Güç olarak İnovasyon Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
12) Girişimci Takımlar: Startup.com Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
13) Girişimcilik ve Ekonomik Gelişim Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
14) Girişimcilik Kariyeri The Entrepreneurial Career
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: "Powerpoint Slides prepared by the Lecturer Martin, M.J., 1994, Managing Innovation and Entrepreneurship in Technology based Firm , John Wiley & Sons. Mauborgne, René, Blue Ocean Strategy, Boston, Harvard Business School Press, 2005. ISBN: 1-59139-619-0."
Diğer Kaynaklar: "“Early Career LBOs Using the Search Fund Model” Council Oak Investors website http://counciloakinvestors.com EDCO Ventures website http://edcoonline.org/ Hougaard S., 2004; The Business Idea The Early Stages of Entrepreneurship, Springer"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Laboratuvar
Uygulama 11 33
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 84
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı