Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü, başarılı girişimcilik öyküleri, küçük işletmelerin yönetim, üretim, insan kaynakları, halkla ilişkiler, finansman fonksiyonları gösterilmektedir. Ayrıca, inovasyon süreçleri, yeni fikir üretimi, yeni fikir ve metotların geliştirilip uygulanması süreci ve girişimcilerin inovasyon yaklaşımlarını içermektedir. |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kime "Girişimci" denir?
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
2) |
Fikir Oluşturma ve Fırsatları Belirleme
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
3) |
Girişimcilik Fikrinin Geliştirilmesi
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
4) |
İnovasyon ve Strateji
|
Innovation and Business Strategy
|
5) |
Yaratıcılık Çeşitleri
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
6) |
İnovasyon Döngüsü
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
7) |
İş Modellerinin İyileştirilmesi
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
8) |
Tasarlayarak Düşünmek
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
9) |
İnovasyon Kaynağı olarak Tüketici
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
10) |
İnovasyonu Stratejiyle Bütünleştirmek
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
11) |
Girişimci bir Güç olarak İnovasyon
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
12) |
Girişimci Takımlar: Startup.com
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
13) |
Girişimcilik ve Ekonomik Gelişim
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
14) |
Girişimcilik Kariyeri
|
The Entrepreneurial Career
|
15) |
Final Sınavı
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
0) |
İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek
|
|
1) |
Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi |
|
1) |
1) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek
2) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi
3) Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
4) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması
5) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi
6) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi
7) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek
8) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
9) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak
10) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek.
|
|
2) |
Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
|
|
3) |
İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması
|
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi
|
|
5) |
Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi
|
|
6) |
İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek
|
|
7) |
Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
|
|
8) |
Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak
|
|
9) |
Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek.
|
|