ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2005 Beden Eğitimi ve Kondüsyon Güz 2 0 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Dersin Amacı: Öğrencilerin fiziksel yeteneklerinin geliştirilmesi ve yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Egzersiz ve vücut geliştirmenin mesleki açından önemini açıklayabilir.2 Çeşitli teknikler kullanarak fiziksel yeteneklerini geliştirmeyi ve böylelikle daha iyi taşıma teknikleri ile taşıma işlemini uygulayabilir.

Dersin İçeriği

Fiziksel aktivite ve sporun insan vücudu üzerindeki etkileri, fiziksel ve ruh sağlığı açısından aktivite, antrenmanın amacı ve temel ilkeleri, temel ve bileşik motorik özellikler ve geliştirme çalışmaları, Temel su becerilerinin geliştirilmesi ve suda ilk can kurtarma ve ilk yardım, performans geliştirmede eşli kuvvet çalışmaları, koordinatif yetilerin geliştirilmesi çalışmaları, temel tırmanma teknikleri, hayati idame ve doğada arama kurtarma, araçlı ve araçsız tırmanma teknikleri, kış koşullarında hayati idame ve arama kurtarma teknikleri gibi becerilerin öğretilmesi ve geliştirilmesini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişsel giriş davranışları ve duyusal giriş özelliklerinin geliştirilmesi Yok
2) Fiziksel ve Fizyolojik Performans kriterlerinin tanımlanması ve örnek uygulamalar Yok
3) Temel Motorsal Özelliklerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar Yok
4) Yüklenmenin Temel Prensipleri ve örnek uygulamalar Yok
5) Bileşik Motorsal Özelliklerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar I Yok
6) Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar I Yok
7) Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar II
8) Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar III Yok
9) Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Su Sporları) I Yok
10) Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Su Sporları) II Yok
11) Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Doğa Sporları) I Yok
12) Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Doğa Sporları) II Yok
13) Tırmanma Becerilerinin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar, Yok
14) Suda Can Kurtarma ve İlk Yardım becerilerinin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar Yok

Kaynaklar

Ders Notları: ACSM's Health-Related Physical Fitness Assessment Manual, Williams&Wilkins; 2005
Diğer Kaynaklar: Designing Resistance Training Programs, Human Kinetics; 1997

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı