ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2005 | Beden Eğitimi ve Kondüsyon | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin fiziksel yeteneklerinin geliştirilmesi ve yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Egzersiz ve vücut geliştirmenin mesleki açından önemini açıklayabilir.2 Çeşitli teknikler kullanarak fiziksel yeteneklerini geliştirmeyi ve böylelikle daha iyi taşıma teknikleri ile taşıma işlemini uygulayabilir. |
Fiziksel aktivite ve sporun insan vücudu üzerindeki etkileri, fiziksel ve ruh sağlığı açısından aktivite, antrenmanın amacı ve temel ilkeleri, temel ve bileşik motorik özellikler ve geliştirme çalışmaları, Temel su becerilerinin geliştirilmesi ve suda ilk can kurtarma ve ilk yardım, performans geliştirmede eşli kuvvet çalışmaları, koordinatif yetilerin geliştirilmesi çalışmaları, temel tırmanma teknikleri, hayati idame ve doğada arama kurtarma, araçlı ve araçsız tırmanma teknikleri, kış koşullarında hayati idame ve arama kurtarma teknikleri gibi becerilerin öğretilmesi ve geliştirilmesini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilişsel giriş davranışları ve duyusal giriş özelliklerinin geliştirilmesi | Yok | |
2) | Fiziksel ve Fizyolojik Performans kriterlerinin tanımlanması ve örnek uygulamalar | Yok | |
3) | Temel Motorsal Özelliklerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar | Yok | |
4) | Yüklenmenin Temel Prensipleri ve örnek uygulamalar | Yok | |
5) | Bileşik Motorsal Özelliklerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar I | Yok | |
6) | Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar I | Yok | |
7) | Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar II | ||
8) | Koordinatif Yetilerin Geliştirilmesi ve örnek uygulamalar III | Yok | |
9) | Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Su Sporları) I | Yok | |
10) | Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Su Sporları) II | Yok | |
11) | Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Doğa Sporları) I | Yok | |
12) | Sportif Becerilerin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar (Doğa Sporları) II | Yok | |
13) | Tırmanma Becerilerinin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar, | Yok | |
14) | Suda Can Kurtarma ve İlk Yardım becerilerinin geliştirilmesi ve örnek uygulamalar | Yok |
Ders Notları: | ACSM's Health-Related Physical Fitness Assessment Manual, Williams&Wilkins; 2005 |
Diğer Kaynaklar: | Designing Resistance Training Programs, Human Kinetics; 1997 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |