İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2004 | İleri Yaşam Desteği Uygulama II | Bahar | 0 | 4 | 2 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYLİN AKÇA SÜMENGEN Öğ.Gör. TARIK BALCI |
Dersin Amacı: | Öğrenciye; hayatı tehdit eden ritim bozuklukları ve kardiyak arrest ritimleri kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Entübasyon uygulamasını tanıyabilecektir, 2. Defibrilasyon ve kardiyoversiyon uygulama becerisini açıklayabilecektir, 3. Hayatı tehdit eden ritim bozukluklarını tanımlayabilecektir, 4. İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları tanıyabilecektir |
Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, Entübasyon, Defibrilasyon, Kardiyoversiyon, Asistoli, Nabızsız elektriki aktivite, Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi, Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi, Taşikardili hastaya genel yaklaşım, Dar QRS kompleks taşikardilere yaklaşım, Geniş QRS kompleks taşikardilere yaklaşım, Bradikardik hastaya genel yaklaşım, İleri Yaşam Desteğ |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Yok | |
2) | Entübasyon | Yok | |
3) | Defibrilasyon | Yok | |
4) | Kardiyoversiyon | Yok | |
5) | Asistoli | Yok | |
6) | Nabızsız elektriki aktivite | Yok | |
7) | Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi | Yok | |
8) | Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi | Yok | |
9) | Taşikardili hastaya genel yaklaşım | Yok | |
10) | Dar QRS kompleks taşikardilere yaklaşım | Yok | |
11) | Geniş QRS kompleks taşikardilere yaklaşım | Yok | |
12) | Bradikardik hastaya genel yaklaşım | Yok | |
13) | İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçlar | Yok | |
14) | Vaka tartışması | Yok |
Ders Notları: | Öğretim üyesinin ders notları Lecture notes of the lecturer Hastane Öncesi Acil Bakımda EKG ve Aritmi Yönetimi - İleri Yaşam Desteği Uygulamaları Ali EKŞİ, Mehdi ZOGHİ, Agah ÇERTUĞ |
Diğer Kaynaklar: | Çocuklarda Temel ve İleri Yaþam Desteði Uygulamaları AYTUG ATICI Nobel Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 225 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 4 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 4 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 2 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 4 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 4 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 1 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 3 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 3 |