| DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | 
| RTR2011 | Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 | 
| Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir | 
| Öğretim Dili: | Tr | 
| Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | 
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS | 
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN | 
| Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. İLKAY TURAN | 
| Dersin Amacı: | Bu derste, sağlık kuruluşu yönetici adaylarının karşılaşabilecekleri davranışsal sorunların ortaya konulması ve bu sorunların çözümü için ihtiyaç duyabilecekleri davranışsal becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Davranışları oluşturan tutum ve algı gibi kavramların yanısıra; yöneticilerin sıklıkla ihtiyaç duyacakları liderlik, motiavasyon, takım çalışması, problem çözme, stres ve çatışma yönetimi, örgütsel değişim, etik davranış ve psikolojik taciz (mobbing) gibi kavramların sağlık kuruluşlarındaki yansımalarının aktarılması amaçlanmaktadır. | 
| Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Örgütsel davranışın temel prensiplerinin ve teorilerinin anlaşılması 2- Farklı bakış açılarının eleştirel yaklaşımla değerlendirilebilmesi 3- Çalışma alanıyla ilgili terminoloji, sınıflamalar, yöntemler ve trendlerle ilgili temel bilgi edinimi | 
| Örgütsel Davranışa Giriş ve Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri, Algılama ve Atfetme Süreçleri, kişilik, gruplar, karar verme,örgüt kültürü, tutumlar, moral,stres,mobbing, iş ortamının sorunları. | 
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
| 1) | Örgütsel Davranışa Giriş ve Temel Kavramlar | ||
| 2) | Algılama ve Nedensellik Yükleme-Kişilik, Tutumlar, Duygular ve Değerler | ||
| 3) | Güdüleme ve İlgili Kuramlar | ||
| 4) | Güdüleme ve İlgili Kuramlar | ||
| 5) | Öğrenme, Örgütsel Öğrenme/ Örgüt Kültürü | ||
| 6) | Gruplar ve Takımlar | ||
| 7) | Ara sınav | ||
| 8) | Çatışma Yönetimi ve Müzakere | ||
| 9) | Güç ve Politika - Stres ve Stres Yönetimi | ||
| 10) | Liderlik: Kuramlar ve Uygulamalar | ||
| 11) | İletişim | ||
| 12) | Karar verme | ||
| 13) | Ödev sunumları ve Tartışma | ||
| 14) | Ödev sunumları ve Tartışma | ||
| Ders Notları: | 1. EREN, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 12. Baskı, İstanbul: Beta Basım A.Ş., 2010. 2. GÜNEY, Salih, Örgütsel Davranış, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011. 3. ÖZKALP, Enver (Ed.), Davranış Bilimleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, 2012. 4. ROBBINS, Stephen P., JUDGE, Timothy A., Örgütsel Davranış, 14. Basımdan Çeviri, Çev.: İnci ERDEM (Ed.), Ankara: Nobel Yayınevi, 2012. 5. SABUNCUOĞLU, Zeyyat, TÜZ, Melek, Örgütsel Psikoloji, 4. Baskı, İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları, 2009. | 
| Diğer Kaynaklar: | ÖZKALP, Enver, KIREL, Çiğdem, Örgütsel Davranış, 5. Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi, 2011. | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Devam | 14 | % 10 | 
| Laboratuar | 0 | % 0 | 
| Uygulama | 0 | % 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | % 0 | 
| Derse Özgü Staj | 0 | % 0 | 
| Küçük Sınavlar | 0 | % 0 | 
| Ödev | 1 | % 10 | 
| Sunum | 1 | % 10 | 
| Projeler | 0 | % 0 | 
| Seminer | 0 | % 0 | 
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 | 
| Ara Juri | 0 | % 0 | 
| Final | 1 | % 50 | 
| Rapor Teslimi | 0 | % 0 | 
| Juri | 0 | % 0 | 
| Bütünleme | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü | 
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 | 
| Proje | 0 | 0 | 0 | 
| Ödevler | 1 | 1 | 1 | 
| Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Juri | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 
| Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 | 
| Juri | 0 | 0 | 0 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 65 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek | 
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 | 
| 2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 | 
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 | 
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 3 | 
| 5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 3 | 
| 6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 3 | 
| 7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 3 | 
| 8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 3 | 
| 9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 3 |