ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE5103 | Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitim yaklaşımlarının incelenmesi ve Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yaklaşımların tartışılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tüm dünyada erken çocukluk eğitimin yerini ve durumunu anlar, 2) Türkiye ve diğer ülkelerdeki yaklaşım, uygulamam ve modelleri karşılaştırır. 3) Erken çocukluk eğitiminde uygulanan güncel ve son modelleri analiz eder, 4)Dünyada uygulanan farklı erken çocukluk model ve uygulamalarının farkına varır, 5) Türkiye uygulanan erken çocukluk eğitim uygulama modellerini anlar, |
Türkiye'de ve dünyada erken çocukluk eğitimin durumu, çocuk yetiştirme ve çocuk eğitiminde kültürel etkilenmeler, okulöncesi eğitim modelleri (Montessori, High Scope, Proje Yaklaşımı, Regio Emilia, Çoklu Zekâ, Project Zero vb.) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | "Kaynaklar: M. Thomas, Compairing Theories Of Child Development (Fifth Edition), Woolsworth Publishing. Ülkemizde ve dünyada erken çocukluk eğitimine dair farklı modellere ve uygulamalara ait araştırmalar ve makaleler" |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |